۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳

مهار لکه نفتی ۶۸ کیلومتری در خلیج فارس /ارزیابی خسارت محیط زیستی لکۀ نفتی

مدیرکل دفتر آلودگی‌های دریایی معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌ها با اعلام کاهش حجم لکۀ نفتی و دور شدن آن از محدوده آب‌های کیش، گفت: علت‌یابی ایجاد این لکۀ نفتی، جهت شناسایی منبع و نیز ارزیابی خسارت احتمالی محیط زیستی، هم اکنون توسط کارشناسان در حال انجام است.
کد خبر: ۸۵۱۵۹
ارزیابی خسارت محیط زیستی لکۀ نفتی در خلیج فارس/ مهار لکه نفتی ۶۸ کیلومتری در خلیج فارس
 
ضیاء‌الدین الماسی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: پس از مشاهدۀ تصاویر ماهواره‌ای حاکی از وجود لکۀ نفتی به ابعاد ۶۸ کیلومتر در فاصله‌ای از آب‌های جزیره کیش، در این خصوص کمیتۀ بحران محیط زیستی تشکیل شد.

مدیرکل دفتر آلودگی‌های دریایی معاونت محیط زیست دریایی و تالاب ها، ادامه داد: سازمان محیط زیست به عنوان مرجع ملی حفاظت از محیط زیست خلیج فارس و دریای عمان و نیز هماهنگ کننده بین دستگاه‌ها، هماهنگی‌های لازم را جهت آغاز اقدامات عملی برای مهار لکۀ نفتی بین دستگاه‌های اجرایی کنشگر ایجاد کرد.

وی، سازمان بنادر و دریانوردی، اداره محیط زیست هرمزگان، شرکت نفت فلات قاره، استانداری هرمزگان، سازمان منطقه آزاد کیش و شهرداری کیش را از جمله دستگاه‌هایی دانست که در راستای پایش و مهار لکۀ نفتی وارد همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست شدند.

الماسی در ادامۀ گفته‌های خود خاطرنشان ساخت: رفتار این لکه نفتی تحت پایش مستمر ساعت به ساعت قرار داشت و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از احتمال نزدیک شدن آلودگی به نیروگاه و آب شیرین‌کن کیش صورت گرفت.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، یادآور شد: آخرین اطلاعات اعلام شده حاکی از کاهش و کم شدن لکه نفتی و دور شدن آن از محدوده آب‌های کیش به طرف آب‌های آزاد است.

مدیر کل دفتر آلودگی‌های دریایی معاونت محیط زیست دریایی و تالاب ها، تصریح کرد: علت یابی ایجاد لکه نفتی جهت شناسایی منبع و نیز ارزیابی خسارت احتمالی محیط زیستی، هم اکنون توسط کارشناسان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه لکه نفتی کیش، دومین لکه نفتی مشاهده شده در آب‌های کشور طی سال جاری بوده است، اذعان داشت: تاریخ بیست و دوم شهریور ماه نیز لکه نفتی در حوالی جزیره خارگ مشاهده و مهار شده بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار