۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳

کانال پاناما اسناد کاغذی عبور کشتی‌ها را حذف کرد

کانال پاناما اسناد کاغذی عبور کشتی‌ها را حذف کرد
کانال پاناما در آستانۀ اجرای قانون ۲۰۲۰ با استفاده از سیستم پنجره واحد ۳۰۰ هزار فُرم و اسناد کاغذی را برای بهبود کارآیی و حذف ردپای کربن حذف کرد.
کد خبر: ۸۵۱۵۰
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، در گزارشی که از سوی ادارۀ دریایی پاناما (AMP) منتشر شده آمده است، به منظور بهینه سازی روش‌های حمل و نقل دریایی و کاهش انتشار دی اکسید کربن در صنعت لجستیک این کانال حذف اسناد کاغذی را از سال ۲۰۱۷ در دستور کار قرار داده که اخیراً با آماده شدن بستر آنلاین و انتخاب سیستم تک پنجرۀ دریایی، ساده سازی مراحل بروکراسی اداری را جهت عزیمت کشتی‌ها از این کانال آغاز کرد.

در این گزارش آمده است: از این پس اسناد کاغذی در سیستم بازرسی کشتی‌ها و ارزیابی هزینه‌ها و نحوه دریافت آن همچنین گزارش‌های مربوط به مدیریت پسماند و رعایت الزامات خاص از سوی کشتی‌های عبوری به صورت آنلاین انجام خواهد شد.

در این گزارش آمده است: با حذف ۳۰۰ هزار فُرم و اسناد کاغذی سالانه ۳۲۶۰ نفر ساعت صرفه جویی خواهد شد.

ادارۀ دریایی پاناما در پایان این گزارش آورده است: با اجرای این طرح کاهش هزینه‌ها، بهینه سازی برنامه‌های سفر، بهبود شفافیت و بهره وری برای مشتریان از یک سو و مدیریت کانال پاناما از سوی دیگر در راستای ارتقا صنعت لجستیک فراهم خواهد شد.

شایان ذکر است در حال حاضر با اجرای طرح توسعه کانال پاناما عبور هرگونه کشتی با تناژ و سایز‌های مختلف از این کانال امکان‌پذیر است؛ و این کانال  بخش اعظم از درآمد‌های خود را از عبور کشتی‌های کانتینر‌ی دریافت می‌کند که میزان سود آن سالانه به ۲.۵ میلیارد دلار می‌رسد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار