۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱

تداوم ساخت بندر صیادی شهید باهنر در سال جاری

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران از تداوم ساخت بندر صیادی شهید باهنر در سال جاری با اختصاص دو میلیارد تومان اعتبار خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۴۸
تداوم ساخت بندر صیادی شهید باهنر در سال جاری
 
سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: پروژۀ احداث بندر صیادی شهید باهنر در شهرستان بندر‌عباس یکی از مهمترین پروژه‌های احداث بنادر صیادی کشور محسوب می‌شود که به منظور ساخت آن در سال جاری، اعتبارات لازم تخصیص خواهد یافت.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران بیان داشت: هم اکنون اسکله صیادی در این بندر مورد استفاده صیادان قرار می‌گیرد که از جهت انجام خدمات پشتیبانی تخلیه و بارگیری شناور‌های صیادی با آبخور بالا برای شیلات هرمزگان از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران با بیان اینکه این اسکله تنها اسکله اختصاصی ویژه کشتی‌های صیادی با تناژ بالا در جنوب کشور است، تصریح کرد: شناور‌هایی با آبخور ۱۲ متر می‌توانند از خدمات پشتیبانی در این اسکله استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ سال از عمر این اسکله می‌گذرد، عنوان کرد: با توجه به کاهش شدید ضریب ایمنی سازه موجود از لحاظ فنی تشخیص داده شد که هرچه بیشتر نسبت به مقاوم‌سازی و بازسازی عرشه و پایه‌های بتنی آن اقدام لازم انجام پذیرد که با مطالعات مشاور طرح و پیگیری‌های اداره کل شیلات هرمزگان و موافقت سازمان شیلات ایران عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

بهشتیان بیان داشت: در این راستا سال گذشته تجهیز کارگاه، شروع عملیات تخریب دال عرشه اسکله و ساختمان انبار موجود و حمل ضایعات ناشی از تخریب آن‌ها صورت گرفت.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران در ادامه همچنین از تخریب دیوار انبار سوله موجود و بازسازی ۱۰۰ درصدی آن و نیز ساخت سرویس‌های بهداشتی جدید در ضلع شرقی محوطه اسکله طی سال ۹۷ خبر داد.

وی در ادامه گفته‌های خود اذعان داشت: به منظور انجام عملیات مذکور در سال گذشته اختصاص سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب شده بود که در مجموع یک میلیارد و ۵۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعتبار اختصاص یافت.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، عنوان کرد: ادامه عملیات جت‌آب سر‌شمع‌ها و قالب بندی آرموتور بندی و بتن‌ریزی سر‌شمع‌ها به میزان ۴۰ درصد به عنوان عملیات پیش‌بینی شده در راستای احداث بندر صیادی شهید باهنر در سال ۹۸، محسوب می‌شود.

بهشتیان در ادامه گفته‌های خود تأکید کرد: به منظور انجام عملیات پیش‌بینی شده در سال جاری، اختصاص دو میلیارد تومان اعتبار در سال جاری به این پروژه در نظر گرفته شده است.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران بر ضرورت تسریع در ساخت بندر صیادی شهید باهنر تأکید کرد و بیان داشت: با ساخت بندر صیادی شهید باهنر، شرایط بسیار مناسبی برای پهلوگیری کشتی‌های صیادی بزرگ در این بندر فراهم خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، پروژه بندر صیادی شهید باهنر در کنار پروژه‌های بندر رمین، بندر هندیجان، بندر گوگسر، بندر امام‌خمینی، بندر‌عباس و بندر صیادی درگهان جزء پروژه‌های احداث بنادر صیادی محسوب می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار