۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳

مجلس درباره اعطای مجوز صید به چینی ها در خلیج فارس قانع نشد

مجلس درباره اعطای مجوز صید به چینی ها در خلیج فارس قانع نشد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ های محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در مورد اعطای مجوز صید به کشتی های چینی در آب های خلیج فارس قانع نشدند و حجتی از مجلس کارت زرد گرفت.
کد خبر: ۸۵۱۴۵

به گزارش مانا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی برای پاسخ به سوال احمد مرادی نماینده بندرعباس در مورد علت اعطای مجوز صید به صورت صنعتی به کشتی هایی با مالکیت چین در آب های خلیج فارس در عمان در مجلس حضور یافت.
احمد مرادی نماینده بندرعباس در مجلس در طرح سوال خود اظهار داشت: وزیر چند ماه قبل درباره این سوال از مجلس کارت زرد گرفت و انتظار داشتیم مسائل و مشکلات این حوزه برطرف شود اما هنوز این مشکلات به قوت خود باقی است.
وی افزود: فانوس ماهیان جایگاه مهمی در زنجیره غذایی دریاها دارند و دیگر آبزیان از آن ها تغذیه می کنند کاهش جمعیت فانوس ماهیان تاثیر مخربی بر حیات آبزیان دریا می زند، صید این نوع ماهی در آب های ایران بیشتر از حد مجاز است.
وی تاکید کرد: یکی از مشکلات پیش روی صید ابزار یا روش صیادی ترال است این روش مخرب ترین روش صیادی است و به ذخایر جانبی در دریا خسارات زیاد و جبران ناپذیری وارد کرده است، میزان صید در این روش هشتاد برابر روش های صیادی معمول است.
مرادی ادامه داد: از مجموع کشتی های صیادی ۳۵ فروند با مالکیت چینی و در قالب اجاره به شرط تملیک در اختیار شرکت های ایرانی بوده است که برخی مدیران بازنشسته شیلات این شرکت ها را در اختیار دارند نحوه صدور مجوز و تخلفات در این حوزه به چه صورت بوده است.
پس از پاسخ های وزیر جهاد کشاورزی، مرادی اعلام کرد که از پاسخ های وی قانع نشده است و آن را به رای مجلس گذاشت، نمایندگان با ۴۰ رای موافق، ۱۱۹ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از ۱۹۴ نماینده حاضر اعلام کردند از پاسخ های وزیر قانع نشدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار