۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰

راه اندازی اولین پنجره واحد دیجیتالی خدمات دریایی و بندری سنگاپور

راه اندازی اولین پنجره واحد دیجیتالی خدمات دریایی و بندری سنگاپور
اداره دریایی و بندری سنگاپور یک سیستم واحد دریایی را راه اندازی کرده است تا کلیه خدمات دریایی و بندری را به کشتی‌ها ارائه دهد.
کد خبر: ۸۵۱۳۵
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، در مرحلۀ اول راه‌اندازی این پنجرۀ واحد digitalPORT@SG که به عنوان یک پرتال دیجیتالی خدمات دریایی و بندری نامیده می‌شود، کاربران قادر می‌شوند برای همه کشتی‌ها‌یی که وارد بندر می‌شوند یا از آن خارج می‌شوند تائیدیه‌ای از ادارۀ دریایی و بندری سنگاپور (MPA)، اداره مهاجرت و بازرسی و آژانس ملی محیط دریافت کنند.

این پنجرۀ واحد دریایی با سیستم‌های جامعۀ بندری مانند Portnet و Jurong Port Online تبادل داده خواهد داشت و همچنین اظهارات در مورد کالا‌های خطرناک (DG) را در پایانه‌های بندری ثبت خواهد کرد.

این پرتال ۱۶ فرم جداگانه را در یک برنامه واحد ادغام خواهد کرد که در این ارتباط انتظار می‌رود کارآیی و بهره وری از آن سالانه به ۱۰۰ هزار نفر ساعت برسد.

این پنجرۀ واحد از اول اکتبر خدمات‌رسانی به ۱۰ شرکت را آغاز کرده و از دسامبر ۲۰۱۹ خدمات‌رسانی را به کلیه شرکت‌ها در پیش خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش در طرح توسعۀ بعدی این سیستم به عنوان یک فروشگاه دیجیتالی برای رزرو بلیت و خدمات دریایی و همچنین طراحی مسیر بهینه کشتی‌ها ارتقاء داده خواهد شد که مرحله دوم آن در سال ۲۰۲۱ به بهره برداری خواهد رسید.

ادارۀ دریایی و بندری سنگاپور (MPA) در این ارتباط برای ارتقاء کارآیی این سیستم، مدل‌های جدید عملیاتی برای افزایش راندمان و استفاده از بلک‌چین برای فرآیند‌های حمل و نقلی، تفاهم نامۀ سه ساله‌ای با (DNV GL) امضا کرده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار