۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی:

بود و نبود تحریم اثری بر توسعه بندر چابهار ندارد/ ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی غلات در چابهار

بود و نبود تحریم اثری بر توسعه بندر چابهار ندارد/ ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی غلات در چابهار
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادرو دریانوردی گفت: توسعه بندر چابهار هیچ‌و‌قت محدود به اراده تحریم کنندگان نبوده و نیست.
کد خبر: ۸۵۱۳۲
محمد‌علی حسن زاده در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه طرح‌های توسعه در بندر چابهار در دست انجام است، اظهار کرد: به‌زودی پروژۀ ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی غلات با اعتبارات مصوب سازمان بنادر دریانوردی در این بندر آغاز می‌شود.
وی هدف از احداث این سیلو را ایجاد ظرفیت برای تخلیه و بارگیری غلات تولید شده در استان‌های شرقی و شمال شرق کشور اعلام کرد و افزود: امیدواریم این پروژه تا سال آینده به بهره برداری کامل برسد.
حسن زاده در رابطه با دیگر پروژه در دست اقدام سازمان بنادر و دریانوردی در بندر چابهار، بیان کرد: احداث اسکلۀ تازه با توان پهلوگیری کشتی‌های تا صد هزار تنی فرآورده‌های نفتی در مرحله مطالعات فنی است که امیدواریم این پروژه نیز به سرعت آغاز شده و در زمانی که برای آن مقرر می‌شود به بهره برداری برسد.
معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به سوألی در رابطه با مذاکره مقامات هندی و آمریکایی و تأکید هندی‌ها در این مذاکرات به عدم تحریم بندر چابهار برای کمک به توسعه افغانستان، تصریح کرد: توسعه بندر چابهار هیچ‌وقت محدود به ارادۀ تحریم کنندگان و یا غیر آن‌ها نبوده و نیست و هم اکنون نیز بخش اعظم فعالیت این بندر را تخلیه و بارگیری کالای داخلی تشکیل می‌دهد و معطل کالای کشور‌های دیگر نمانده است.
وی با تأکید بر اینکه بنادر کشور به صورت عادی در حال انجام فعالیت‌های خود هستند، تأکید کرد: همین حالا نیز با تخصیص ۲۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اتمام خط آهن چابهار-زاهدان امیدواریم هستیم که این پروژه تا سال ۱۴۰۰ نهایی شود تا شاهد برداشته شدن گام بلند دیگری در جهت توسعه بندر چابهار باشیم.
عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه اظهارات خود با تأکید بر اینکه در جهت رونق عملیات تخلیه و بارگیری در بندر چابهار تسهیلات مناسبی تخصیص داده شده است، اظهار کرد: چه صاحبان کالا و چه کشتیرانی‌ها می‌توانند با آوردن کالای خود به این بندر از این تسهیلات و تخفیف‌ها در عوارض و خدمات بندری، انبارداری و... بهره‌مند شوند.
حسن زاده در بخش پایانی سخنان خود در ارتباط با دریافت عوارض حق پرچم از کشتی‌های ورودی به بنادر کشور نیز گفت: این عوارض تنها از صاحبان کالایی دریافت می‌شود که از خطوط خارجی برای حمل کالای خود استفاده می‌کنند و استفاده کنندگان از خطوط کشتیرانی داخلی از پرداخت این عوارض معاف هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار