۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷

تسهیلات IMO به کشتی‌های فاقد سوخت کم سولفور

تسهیلات IMO به کشتی‌های فاقد سوخت کم سولفور
IMO تسهیلاتی را برای کشتی‌هایی که با اجرای قانون ۲۰۲۰ نتوانند سوخت کم سولفور را از یک بندر تأمین کنند، در نظر گرفته است.
کد خبر: ۸۵۱۲۵
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، درصورتی‌که از اول ژانویه ۲۰۲۰ یک کشتی نتواند سوخت کم سولفور مورد نیاز خود را تهیه کند، با پُرکردن فرمی به نام FONAR می‌تواند از سوخت ۳.۵ درصدی استفاده کند.

بر اساس این گزارش در چنین شرایطی کشتی‌ها باید ضمن پُرکردن فرم FONAR آن را به امضای مسئولان بندری برسانند تا در بندر دیگر با مشکل مواجه نشوند.

در این گزارش آمده است این کار به معنی آن نیست که کشتی‌ها فرم FONAR را بهانه قرار داده و در تمامی موارد و بنادر از این نوع سوخت استفاده کنند.

این کار صرفاً در بنادری اتفاق می‌افتد که به هیچ عنوان  سوخت کم سولفور ندارند.

از سوی دیگر مؤسسه BIMCO نیز در این ارتباط اعلام کرده کشتی‌هایی که از سوخت با سولفور بالا استفاده کنند، اما فاقد FONAR باشند، مشمول جریمه خواهند شد.

"Christian Baekmark Schiolborg" مدیرBIMCO در این زمینه گفت: کشتی‌ها نمی‌توانند از فرم FONAR به صورت مکرر استفاده کنند، زیرا این یک سوء استفاده به حساب آمده و مورد قبول کارشناسان IMO نخواهد بود.

وی در پایان گفت: فرم FONAR نمی‌تواند عاملی باشد برای اینکه بندری نسبت به تأمین سوخت کم سولفور اقدام نکند بلکه فرم FONAR  به عنوان آخرین گزینۀ IMO برای ادامۀ مسیر کشتی تا مقصد بعدی اعتبار دارد و این به معنی تسهیل در تردد کشتی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار