۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸

حذف معافیت‌های مالیاتی موجودیت مناطق آزاد را زیر سوال می‌برد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند حذف معافیت‌های مالیاتی را مساوی با حذف مهم‌ترین مشوق سرمایه گذاری در مناطق آزاد دانست که موجودیت مناطق آزاد را زیر سوال خواهد برد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۱۲۳

حذف معافیت‌های مالیاتی موجودیت مناطق آزاد را زیر سوال می‌برد

اسماعیل زمانی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به غیرممکن بودن این اقدام افزود: معافیت مالیاتی ۲۰ ساله مزیت اصلی و مهم مناطق آزاد است، هر نوع بحث در مورد حذف این مزیت نفی مناطق آزاد است و موضوعیت مناطق آزاد را از بین می برد.

وی خاطر نشان کرد: با مطرح شدن این مسأله، اعتماد سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی به این مناطق از بین خواهد رفت .

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند معافیت‌های مالیاتی در تمامی مناطق آزاد دنیا را جزو قوانین ضروری اعلام کرد و این اطمینان را داد که اظهارنظرهایی در خصوص حذف معافیت‌های مالیاتی غیرکارشناسی و بی‌اساس است.

شایان ذکر است منتقدان معافیت‌های مالیاتی معتقدند اجرای لایحۀ کنونی باعث کاهش درآمد دولت در شرایط فعلی شده و مدتی است بر حذف معافیت‌های مالیاتی اصرار می کنند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد پیش‌تر حذف معافیت‌های مالیاتی در مناطق آزاد را اقدامی غیرممکن دانست و اعلام کرد: معافیت های مالیاتی مناطق آزاد حذف نمی‌شود.

هر چهار نماینده مردم آبادان و خرمشهر در مجلس شورای اسلامی، بر مخالفت با حذف معافیت‌های مالیاتی در منطقه آزاد اروند تأکید کردند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار