۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴

فرود صد‌ها هزار پرنده مهاجر در تالاب‌های خوزستان

صد‌ها هزار قطعه پرنده مهاجر از سیبری و اروپای شمالی در تالاب‌های بین المللی شادگان و هورالعظیم فرود آمدند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۱۰۸
فرود صد‌ها هزار پرنده مهاجر در تالاب‌های خوزستان
 
مسئول روابط‌عمومی حفاظت محیط زیست خوزستان با اعلام این خبر به خبرنگار مانا گفت: همه ساله با سرد شدن هوا، مهاجرت پرندگان آبزی و کنار‌آبزی از عرض‌های شمالی به سمت تالاب‌های خوزستان آغاز می‌شود.

شهریار عسگری افزود: امسال با توجه به آبگیری و بارش باران در بخش زیادی از تالاب‌های شادگان و هورالعظیم، پیش‌بینی می‌شود تعداد پرندگان مهاجر برای زمستان گذرانی افزایش یابد.

وی گفت: با آغاز فصل مهاجرت زمستانه پرندگان به تالاب‌های خوزستان، هزاران پرنده مهاجر در آبگیر‌های فصلی نیز فرود آمدند و مناظر بسیار زیبایی را خلق کردند.

عسگری افزود: شرایط آب و هوایی مناسب خوزستان به خصوص مناطق جنوب غرب باعث شده تا بسیاری از پرندگان از جمله مرغابی‌سانان، اردک سانان، لک لک، فلامینگو و انواع پرندگان آبزی، تالاب‌های خوزستان را برای زمستان‌گذری انتخاب کنند.

به گفته وی پرندگان مهاجر تا اوایل فروردین ماه در تالاب‌ها و آبگیر‌های خوزستان خواهند ماند.

اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در صورت مشاهده شکارغیرمجاز پرندگان مهاجر، با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

برخی از صیادان و شکارچیان غیرمجاز بدون توجه به هشدار‌های حفاظت محیط زیست خوزستان در پاییز امسال اقدام به شکار غیرقانونی پرندگان مهاجر در آبگیر‌ها و پهنه‌های آبی خوزستان کردند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار