۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷

مناقصه پروژه ساماندهی بندر صیادی عامری امسال برگزار می‌شود

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، گفت: در راستای ساماندهی بندر صیادی عامری واقع در استان بوشهر، مناقصه این پروژه امسال برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۱۰۶
مناقصه پروژه ساماندهی بندر صیادی عامری امسال برگزار می‌شود
سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: مطالعات فاز یک و دو ساماندهی بندر صیادی عامری چند سال قبل به صورت صد درصد به اتمام رسیده است.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، ادامه داد: با وجود اتمام مطالعات به دلیل کمبود اعتبارات، این پروژه وارد مرحله اجرایی نشده است.

وی در خصوص عملیات پیش بینی شده برای سال ۹۸ در راستای ساماندهی بندر صیادی عامری خاطرنشان ساخت: با توجه به گذشت چند سال از انجام مطالعات، بازنگری و بروز رسانی مطالعات طی سال جاری انجام خواهد شد.

به گفته بهشتیان به منظور انجام پروژه مذکور در بندر صیادی عامری طی سال جاری، پیش بینی می‌شود مبلغ یک میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یابد.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، عنوان کرد: بهسازی موج شکن و ترمیم محوطۀ پشت اسکله اصلی از جمله اقداماتی است که در اولویت قرار دارند.

به گفته وی، بندر صیادی عامری از جمله بنادر سطح یک استان بوشهر محسوب می‌شود که مدیریت بهره برداری و نگهداری آن چند سالی است که به تعاونی بخش خصوصی واگذار شده است.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، بیان داشت: با ساماندهی بندر صیادی عامری و افزایش رضایتمندی صیادان محلی، بهره وری در این بندر افزایش می‌یابد.

وی در ادامه گفته‌های خود به پروژۀ بندر صیادی بندر امام خمینی به عنوان پروژه‌ای دیگر در استان خوزستان اشاره کرد و بیان داشت: مطالعات فاز یک و دو ترمیم و بازسازی اسکله‌های موجود در این بندر انجام شده است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه این بندر هنوز به تملک سازمان شیلات ایران در نیامده است، تصریح کرد: پس از تملک این بندر توسط سازمان شیلات، عملیات اجرایی در بندر صیادی امام خمینی آغاز خواهد شد.

وی یادآور شد: بر اساس مطالعات صورت گرفته احداث اسکله به طول ۹۱۰ متر از جمله اقداماتی است که قرار است در راستای ساخت بندر صیادی امام خمینی صورت گیرد.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، اعلام کرد: اختصاص ۵۰ میلیون تومان به این پروژه در سال گذشته مصوب شده بود که در نهایت اعتباری در این پروژه هزینه نشد.

بهشتیان، خاطرنشان ساخت: پیش بینی می‌شود، امسال ۲۰ میلیون تومان اعتبار به پروژه احداث بندر صیادی امام خمینی اختصاص یابد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار