۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰

تکمیل احداث عرشه اسکله لنج‌ها در بندر صیادی آبادان

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران از تکمیل احداث عرشه اسکله لنج‌ها در بندر صیادی آبادان طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۰۵
تکمیل احداث عرشه اسکله لنج‌ها در بندر صیادی آبادان
 
سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: عملیات ساخت بندر صیادی آبادان امسال نیز با تخصیص اعتبارات لازم ادامه خواهد یافت.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران بیان داشت: ساخت اسکله تخلیه و پارکینگ لنج و قایق‌ها به طول هزار و ۲۵۴ متر، حفاظت ساحل و دیوار ساحلی به طول ۶۶۰ متر، محوطه سازی و تأسیسات زیربنایی به وسعت ۴۰ هزار متر مربع از جمله ویژگی‌های پروژه احداث بندر صیادی آبادان محسوب می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، همچنین از احداث ساختمان‌ها و تأسیسات پشتیبانی به وسعت هزار و ۲۱۵ متر مربع در بندر صیادی آبادان خبر داد.

بهشتیان با تأکید بر ضرورت تسریع در روند ساخت بندر صیادی آبادان، اظهار داشت: سال گذشته به منظور احداث بندر صیادی آبادان، کوبش ۱۰۰ درصدی شمع‌های سانتیرفیوژ اسکلۀ تخلیۀ صید لنج و نیز دو پل دسترسی اسکله انجام شده است.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران در ادامه گفته‌های خود همچنین از اجرای عرشه دو پل دسترسی به اسکله و نیز انجام ۳۰ درصدی از آرموتوربندی و بتن عرشۀ اسکلۀ لنج‌ها طی سال گذشته در بندر صیادی آبادان خبر داد.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین ساخت قطعات بتنی پیشانی اسکله به میزان ۸۰ درصد، تسطیح ۳۰ درصدی محوطه و اجرای عملیات ساختمان اداری و نیز احداث سالن حراج ماهی به وسعت ۳۵ درصد طی سال گذشته در این بندر صیادی انجام شده است.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، تأکید کرد: به منظور انجام پروژه‌های مذکور در سال گذشته یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب شده بود که در نهایت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار در راستای پیشبرد اهداف بندر صیادی آبادان هزینه شد.

به گفته وی، براساس مطالعات صورت گرفته امسال چهار میلیارد تومان اعتبار جهت احداث بندر صیادی آبادان اختصاص خواهد یافت که میزان اعتبار به منظور تکمیل صد درصدی عرشۀ اسکلۀ لنج‌ها و تکمیل ساختمان اداری بندر خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد: با تکمیل پروژۀ احداث بندرصیادی آبادان شاهد رونق هرچه بیشتر صید و صیادی در این منطقه ساحلی خلیج فارس واقع در استان خوزستان باشیم.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران تأکید کرد: درحال حاضر ۲۱۰ شناور شامل ۱۴۸ فروند لنج و ۶۲ قایق در بخش صید وصیادی شهر آبادان فعالیت دارند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار