۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶

اتمام عملیات لایروبی حوضچه بندر صیادی جفره

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران از اتمام صد درصدی عملیات لایروبی حوضچه بندر صیادی جفره طی سال گذشته خبر داد و گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جهت ساماندهی بندر صیادی جفره در سال جاری باید اختصاص یابد.
کد خبر: ۸۵۰۹۹
اتمام عملیات لایروبی حوضچه بندر صیادی جفره
 
سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا از ادامه عملیات ساماندهی پروژه بندر صیادی جفره واقع در استان بوشهر طی سال جاری خبر داد و گفت: ساماندهی این بندر صیادی از اهمیت ویژه در بین بنادر جنوبی کشور برخوردار است.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، در ادامه بیان داشت: به این منظور سال گذشته عملیات سنگی مغزه ریزی و فیلتر موج شکن‌های اصلی و فرعی در حد ۹۰ درصد در بندر صیادی جفره انجام شده است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، همچنین از اتمام ۱۰۰ درصدی عملیات لایروبی حوضچه بندر صیادی جفره طی سال گذشته خبر داد.

بهشتیان یادآور شد: سال گذشته اختصاص چهار میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان جهت ساماندهی بندر صیادی جفره مصوب شده بود که در نهایت مبلغ دو میلیارد و ۳۹۷ میلیون تومان اعتبار به این پروژه طی سال گذشته اختصاص یافت.

وی خاطرنشان ساخت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته امسال شاهد تکمیل ۱۰ درصد باقی مانده اطاله موج شکن‌های فرعی و نیز تکمیل ۵۰ درصد از چیدمان سنگ‌های آرمور موج شکن‌ها در بندر صیادی جفره خواهیم بود.

 مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران در ادامه تاکید کرد: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جهت ساماندهی بندر صیادی جفره در سال جاری باید اختصاص یابد.

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران با تاکید بر اهمیت اقتصادی بندر صیادی جفره در سواحل جنوبی کشور، در بندر صیادی جفره ۷۰ فروند لنج و ۶۸ قایق صیادی فعال هستند و سالانه هفت هزار تن صید در این بندر تخلیه می‌شود.

وی با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ نفر صیاد در این بندر فعالیت می‌کنند، خاطر نشان کرد: ۱۱ درصد از صید و بالغ بر پنج تا هفت هزار تن صید استان بوشهر از این بندر انجام می‌شود.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، بیان داشت: امیدواریم با اتمام طرح توسعه بندر جفره در قالب طرح ساماندهی، ظرفیت صید در این بندر به طور چشمگیری افزایش یابد که در نهایت رونق صیادی منطقه را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه گفته‌های خود اذعان داشت: در همین راستا و به منظور افزایش بهره وری در این بندر صیادی، پس از اتمام پروژه مدیریت بهره برداری و نگهداری بندر صیادی جفره را به تعاونی صیادی بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد.

بهشتیان، بندر جفره را یکی از مهمترین بنادر صیادی بوشهر دانست که با اتمام طرح توسعه آن در مجموع ظرفیت صیادی استان بوشهر را نیز افزایش خواهد داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار