۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳

بهسازی سازه های پشتیبانی پرورش ماهی در قفس

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران از بهسازی سازه های پشتیبانی پرورش ماهی در قفس خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۹۸
بهسازی سازه های پشتیبانی پرورش ماهی در قفس
سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا بیان داشت: در راستای ایجاد شرایط مناسب برای پروژه‌های پرورش ماهی در قفس، بهسازی سازه‌های پشتیبانی پرورش ماهی در قفس در دستور کار سازمان شیلات ایران قرار گرفته است.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، ادامه داد: به همین منظور سال گذشته مناقصه مطالعات اجرایی تکمیل و تجهیز بنادر کوچک مردمی با رویکرد پشتیبانی از طرح توسط سازمان شیلات ایران انجام شد.

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران قرار بود سال گذشته یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهسازی سازه‌های پشتیبانی پرورش ماهی در قفس اختصاص یابد، اما در عمل هیچ گونه اعتباری در این راستا هزینه نشد.

وی در ادامه در خصوص برنامه‌هایی که قرار است امسال طی این پروژه انجام شود، اظهار داشت: احداث اسکله و پانتون شناور در موج شکن‌های مردمی به منظور پشتیبانی از قفس‌های پرورش ماهی در دریا، امسال انجام می‌شود.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، تاکید کرد: به این منظور قرار است امسال، مبلغ سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یابد.

بهشتیان خاطرنشات ساخت: مجموع اعتبارات مصوب جهت اجرایی شدن پروژه بهسازی سازه‌های پشتیبانی پرورش ماهی در قفس ۱۳ میلیارد و ۸۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

به گفته وی، پروژه پرورش ماهی در قفس هم اکنون به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سازمان شیلات ایران در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه پرورش ماهی در قفس هم اکنون در دریای خزر، دریای عمان و خلیج فارس برنامه ریزی شده است، گفت: این امر بسیار مورد استقبال سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز قرار گرفته است.                                             

گفتنی است، در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه، سالانه ۲۰۰ هزار تن ماهی از طریق پرورش در قفس در دریا‌های کشور تولید شود.

بر اساس آخرین اظهارات رئیس سازمان شیلات ایران، با هماهنگی محیط زیست مطالعات لکه‌ها در خلیج فارس در راستای پرورش ماهی در قفس آغاز شده است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران همچنین با اشاره به نصب بیش از ۵۰۰ قفس در دریا به منظور پرورش ماهی در سواحل کشور، اعلام کرده است که ظرفیت پرورش ماهی در قفس در دریا به ۲۵ هزار تن رسیده و تا پایان امسال به ۳۰ هزار تن افزایش پیدا می‌کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار