۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶

اختصاص شش میلیارد تومان برای بهسازی بندر صیادی خارگ

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران گفت: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته از سوی سازمان شیلات ایران، امسال باید برای پیشبرد پروژه بهسازی بندر صیادی خارگ، مبلغ شش میلیارد تومان اعتبار اختصاص یابد.
کد خبر: ۸۵۰۹۷
اختصاص شش میلیارد تومان برای بهسازی بندر صیادی خارگ
 
سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: عملیات بهسازی پروژه بندر صیادی خارگ مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران با اشاره به تخصیص اعتبارات قابل قبول به این پروژه در جهت تسریع اتمام بهسازی بندر صیادی خارگ گفت: سال گذشته اختصاص دو میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال به این پروژه مصوب شده بود، اما در نهایت چهار میلیارد و ۸۴۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعتبار اختصاص یافت.

وی در ادامه گفته‌های خود اذعان داشت: برداشت بخشی از موج شکن شرقی انجام عملیات تعریض حوضچه صیادی، ساخت اسکله و فینگر‌های پارکینگ شناور قایق‌ها نیز به صورت ۱۰۰ درصد در سال گذشته به اتمام رسید.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، همچنین از خرید شمع‌های فلزی اسکله ثابت به طور ۱۰۰ درصدی و نیز ساخت قطعات بتنی حفاظت ساحل به صورت ۱۰۰ درصد طی سال گذشته در پروژه بهسازی بندر صیادی خارگ خبر داد.

بهشتیان در خصوص اقداماتی که قرار است طی سال جاری به منظور پیشبرد پروژه بهسازی بندر صیادی خارگ انجام شود، نیز گفت: مقرر شده است امسال خرید شمع‌های فلزی اسکله‌های شناور به صورت ۱۰۰ درصد انجام شود.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، همچنین از نصب اسکله‌های شناور و فینگر‌های پارکینگ قایق‌ها و نیز انجام ۵۰ درصد پروژه شمع کوبی اسکله ثابت و اجرای عرشه اسکله در سال جاری خبر داد.

به گفته وی، نصب قطعات بتنی ساخته شده برای حفاظت شیب به صورت ۷۰ درصد و نیز شروع عملیات محوطه سازی و ساختمان‌های پشتیبانی به میزان ۱۰ درصد برای انجام در سال جاری در بندر صیادی خارگ برنامه‌ریزی شده است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، عنوان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سوی سازمان شیلات ایران، امسال باید برای پیشبرد پروژه بهسازی بندر صیادی خارگ، مبلغ شش میلیارد تومان اعتبار اختصاص یابد.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، تأکید کرد: ساخت اسکلۀ لنج‌ها، ساخت و نصب اسکله شناور قایق‌ها، محوطه سازی و ساختمان‌های پشتیبانی از جمله پروژه‌هایی است که به منظور بهسازی بندر صیادی خارگ در حال اجرایی شدن است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، بر ضرورت بهسازی هر چه سریع‌تر بندر صیادی خارگ اشاره کرد و گفت: با ساخت این بندر صیادی در جزیره خارگ، اقتصاد بومیان جزیره متحول می‌شود.

به گفته بهشتیان، هم اکنون در جزیره خارگ، مکان ویژه‌ای تحت عنوان بندر و نیز تجهیزات لازم برای صیادی وجود ندارد، حال آنکه جزیرۀ خارگ یکی از قطب‌های مهم صیادی جنوب کشور است.

وی با اشاره به اینکه هفت شهرستان استان بوشهر دارای مرز دریایی با خلیج فارس است که ۲۴۰ هزار کیلومترمربع مساحت دریایی را به خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: این در حالی است که صیادان منطقه فقط از حدود هشت درصد مساحت خلیج فارس یعنی ۲۰ هزار کیلومتر مربع جهت صیادی بهره‌مند می‌شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار