۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶

اتمام پروژه بهسازی بندر صیادی پزم در سال جاری

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، گفت: تکمیل پنج درصد عملیات باقی مانده بازوی سوختگیری، تکمیل تأسیسات برقی محوطه و ساختمان اداری و سالن حراج ماهی و نیز سایر اقدامات باقی‌مانده در محوطه از جمله پروژه‌هایی هستند که با اتمام آن‌ها پیش بینی می‌شود، امسال شاهد اتمام پروژه بهسازی بندر صیادی پزم باشیم.
کد خبر: ۸۵۰۹۱
اتمام پروژه بهسازی بندر صیادی پزم در سال جاری
 
سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه پروژه بهسازی بندر صیادی پزم واقع در استان سیستان و بلوچستان امسال نیز ادامه خواهد یافت، اذعان داشت: عملیات بهسازی بندر صیادی پزم از سال ۷۹ آغاز شده است.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، ادامه داد: دستک رسوبگیر به طول ۵۵۰ متر، دایک حفاظتی به طول ۹۰۰ متر، لایروبی به میزان ۵۵۰ هزار متر مکعب، ترمیم اسکله موجود، ساخت اسکله قایق‌ها و احداث سایبان سوله از جمله اقداماتی است که به منظور بهسازی بندر صیادی پزم در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر اهمیت بندر صیادی پزم در آب‌های دریای عمان به اقدامات انجام شده در خصوص بهسازی بندر صیادی پزم در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته اجرای بازوی سوختگیری و تدارکات شناور‌ها به صورت ۹۵ درصد انجام شد.

وی در ادامه گفته‌های خود تصریح کرد: همچنین ترمیم پیشانی اسکله موجود، خرید و نصب مخازن سوخت و نیز احداث اتاق برق از دیگر اقداماتی است که سال گذشته در راستای بهسازی بندر صیادی پزم به سرانجام رسیده است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، خاطرنشان ساخت: احداث ساختمان اداری و آمارگیران و نیز احداث سالن حراج ماهی در راستای بهسازی بندر صیادی پزم نیز با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی در سال گذشته در بندر صیادی پزم صورت گرفته است.

بهشتیان در ادامه بیان داشت: به منظور انجام پروژه‌های مذکور در سال گذشته اختصاص مبلغ دو میلیارد تومان مصوب شده بود که در مجموع یک میلیارد و ۷۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بندر صیادی پزم جهت اجرای پروژه‌های مذکور هزینه شد.

به گفته مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، به منظور اجرایی شدن پروژه‌های در نظر گرفته شده جهت ادامه بهسازی بندر صیادی پزم در سال ۹۸ از سوی سازمان شیلات ایران، اختصاص دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان ساخت: تکمیل پنج درصد عملیات باقی مانده بازوی سوختگیری، تکمیل تأسیسات برقی محوطه و ساختمان اداری و سالن حراج ماهی و نیز مابقی اقدامات باقی‌مانده در محوطه از جمله پروژه‌هایی هستند که با اختصاص مبلغ مذکور در سال جاری انجام خواهد شد.

به گفته بهشتیان، با اتمام پروژه‌های مذکور، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری شاهد اتمام پروژه بهسازی بندر صیادی پزم در استان سیستان و بلوچستان باشیم.

 مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، تأکید کرد: بندر صیادی پزم با ظرفیت تخلیه سه هزار و ۲۲۶ تن صید یکی از مهمترین بنادر صیادی کشور محسوب می‌شود.

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار