حقوق دریایی

حقوق دریایی
چاپ سوم کتاب حقوق دریایی ( جامع حقوق حمل و نقل دریایی کالا به انضمام حقوق دریایی و رویه قضایی ایران) ترجمه و تألیف دکتر منصور پورنوری منتشر شد.
کد خبر: ۸۵۰۸۳

کتاب " حقوق حمل و نقل دریایی کالا" نوشته پروفسور هاردی آیوامی یکی از کتاب های مرجع دانشگاهی با ارزش علمی و حرفه ای فراوان است که مورد توجه اساتید و دانشجویان دانشگاه ها واقع شده است. به حدی که نه تنها در اکثر دانشگاه های انگلستان آن را تدریس می کنند بلکه وکلا، قضات، مشاورین حقوقی و کلیه شرکت های کشتیرانی در زمینه مسائل حقوق دریایی از آن استفاده می کنند. در کشور ما بیش از 50 سال است که در زمینه حقوق دریایی  کتاب جامعی اعم از تألیف یا ترجمه منتشر نشده است.

دکتر منصور پورنوری استادیار دانشکده حقوق واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد اسلامی کتاب " حقوق دریایی " را به منظور کمک هر چه بیشتر به دانشجویان، وکلا، مشاورین حقوقی و شرکت های کشتیرانی ترجمه و تألیف کرده است.

حمل و نقل دریایی کالا( رسوم تجاری، اجازه کشتی، بارنامه دریایی، تفسیر قرارداد اجاره کشتی و بارنامه دریایی، سفر مقدماتی، بارگیری، تخلیه و تحویل کالا، معافیت و محدودیت مسئولیت مالک کشتی، فرمانده کشتی، خسارت مشترک، پاداش تخلیه قبل از موعد و کرایه ایام معطلی، اجاره بهای کشتی، حق حبس، حمل کالا توسط هاورکرافت) حقوق دریایی و رویه قضایی ایران( ثبت و تابعیت، حقوق ممتاز دریایی، متصدی حمل و نقل دریایی، مرور زمان در حقوق دریایی، قراردادهای خاص، بارنامه دریایی، قرارداد اجاره کشتی، اجاره بهای کشتی، تصادم کشتی، حفاظت و حمایت از محیط زیست دریایی) فهرست عناوین این کتاب 494 صفحه‌ای را تشکیل می دهد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار