۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷

تداوم شرایط نامناسب جوی در خلیج فارس

مدیرکل هواشناسی خوزستان از تداوم شرایط ناپایدار جوی در آب‌های شمال غرب خلیج فارس و مواج شدن دریا خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۰۷۹
تداوم شرایط نامناسب جوی در خلیج فارس
 
محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: براساس تجزیه و تحلیل داده‌ها و مدل‌های خروجی هواشناسی، آب‌های شمال غرب خلیج فارس همچنان ناآرام، متلاطم و توفانی است.

وی با بیان اینکه این وضعیت تا دو روزه آینده با شدت و ضعف ادامه دارد و افزود: ارتفاع موج در آب‌های شمال غرب خلیج فارس تا ۱.۵ متر می‌رسد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان از شناور‌های دریایی و صیادی خواست همچنان تا بهبود شرایط جوی، از سفر به آب‌های خلیج فارس خودداری کنند.

سبزه زاری افزود: انجام سفر‌های دریایی شناور‌های متوسط و کوچک به آب‌های شمالی خلیج فارس خطرآفرین است لذا ملوانان خوزستانی باید برای پیشگیری از حوادث دریایی صبوری به خرج دهند.

مدیریت بحران استانداری خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به فعالیت شناور‌های باری و صیادی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس هشدار داد.

این مدیریت همچنین از دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران شهر‌های ساحلی خوزستان خواست به علت تغییرات آب و هوایی و احتمال بروز توفان تندری، تدابیر لازم را برای پیشگیری از حوادث دریایی و خسارت به تأسیسات زیربنایی بکار گیرند.

در همین حال فعالیت‌های گردشگری دریایی در مناطق ساحلی خوزستان به علت احتمال توفان لحظه‌ای متوقف شده است.

مناطق ساحلی خوزستان در چند روز اخیر با بارش‌های سیل‌آسا و رگباری روبه‌رو بوده است  و دمای هوا تا هشت درجه کاهش داشته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار