۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰

آبگرفتگی در شهرهای آبادان و خرمشهر

بارندگی‌های شدید دو روز اخیر، بحران آبگرفتگی در شهر‌های آبادان و خرمشهر را تشدید کرد و مردم با مشکلات زیادی روبه‌رو شدند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۰۷۶
 
آبگرفتگی در شهرهای آبادان و خرمشهر
به گزارش خبرنگار مانا، بارندگی‌های اخیر که میزان آن حدود ۴۰ میلیمتر گزارش شده بسیاری از مناطق مرکزی و حاشیه‌ای شهر‌های بندری آبادان و خرمشهر را دچار آبگرفتگی کرد و زندگی عادی مردم را مختل نمود.
گروه‌های امداد و نجات به کمک مأموران شهرداری و آب و فاضلاب برای رفع آبگرفتگی مناطق شهری آبادان و خرمشهر وارد عمل شدند.
در پی بارندگی‌های شدید و کم سابقه پاییزی مدیریت بحران شهر‌های آبادان و خرمشهر نشست فوق‌العاده تشکیل داد.
در این نشست راه‌های برون رفت از مشکلات آبگرفتگی و برطرف کردن مشکلات مردم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
فرماندار آبادان نیز در گفتگو با خبرنگار مانا با انتقاد از عملکرد ضعیف دستگاه‌های اجرایی در برخورد با بحران آبگرفتگی گفت: سطح خدمات‌رسانی شایسته مردم نیست و مسئولان به وظایف خود عمل نمی‌کنند.
سید زین‌العابدین موسوی افزود: وضعیت منطقه ذوالفقاریِ آبادان و بسیاری از مناطق حاشیه‌ای این شهر بندری قابل تحمل نیست.
وی در این نشست اعلام کرد: هیچ یک از اعضای ستاد بحران حق رفتن به مرخصی را ندارد و امروز باز هم به تمام مناطق سرکشی خواهم کرد.
وی با بیان اینکه مردم از عملکرد شهردار ناراضی هستند خاطرنشان کرد: اگر شهرداری در چند روز آینده برنامه منسجمی برای سر و سامان دادن به شهر نداشته باشد حتماً اقدام اساسی انجام می‌دهم.
امام جمعه آبادان هم با گلایه از وضعیت موجود گفت: میزان بارندگی را علت مشکلات موجود ندانیم چرا‌که از دو ماه گذشته کارشناسان هواشناسی نسبت به بارش‌ها هشدار داده بودند.
حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور تأکید کرد: مردم نمی‌پذیرند مسئولان اینگونه شهر را اداره کنند.
وی با برشمردن کمبود‌ها و رها کردن شهر افزود: باید تمام خروجی‌ها لایروبی شود و این کار اگر پیش از این انجام می‌شد مشکلی نداشتیم.
در این نشست همچنین مقرر شد مسئولان و مدیران با تقویت پمپ‌ها و خروجی آب‌های شهرداری و آبفا، خروج آب از سطح شهر را تسهیل و همچنین منهول‌ها و آب‌بندها را لایروبی کنند و عملکرد گروه‌های شهرداری در سطح شهر مورد بازدید فرماندار قرار گیرد.
در خرمشهر نیز ستاد بحران این شهرستان آخرین وضعیت این شهر را پس از بارندگی‌های شدید و سیل آسای دو روز اخیر مورد بررسی قرار داد.
هم‌اکنون بسیاری از دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در حال پاکسازی محلات شهر خرمشهر هستند.
هنوز میزان خسارات وارده بارندگی‌های شدید دو روز اخیر در شهر‌های بندری آبادان و خرمشهر اعلام نشده است، ولی بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد رعد و برق خساراتی به شبکه برق این شهر‌ها وارد کرده است و برق برخی مناطق این دو شهر قطع شده است.
هم اکنون نیز بارش‌های پراکنده در شهر‌های ساحلی خوزستان از جمله ماهشهر و هندیجان ادامه دارد.
برخی از مناطق شهری ماهشهر و شادگان دچار آبگرفتگی شده و مأموران در حل بازکردن و لایروبی کانال‌های فاضلاب و رفع آبگرفتگی هستند.
هواشناسی خوزستان نیز از تداوم بارش‌های پراکنده در مناطق ساحلی خوزستان در دو روز آینده خبر داده است.
در همین حال دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز بر رفع آبگرفتگی مناطق ساحلی خوزستان و بازگشت زندگی عادی مردم تأکید کرده و از فرمانداران شهر‌های ساحلی خوزستان خواست همه توان خود را برای رفع مشکلات آبگرفتگی بکار گیرند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار