۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳

اتصال ۵۰ بندر و پایانه کشور‌های آمریکای لاتین از طریق بلاک‌چین

اتصال ۵۰ بندر و پایانه کشور‌های آمریکای لاتین از طریق بلاک‌چین
بیش از ۵۰ بندر و پایانه کشور‌های مختلف آمریکای لاتین از طریق بلاک‌چین فعالیت‌های مشترک خود را انجام می‌دهند.
کد خبر: ۸۵۰۷۴
به گزارش گروه بین الملل مانا، این بنادر از طریق سیستم TradeLens که یک سکوی دیجیتالی مبتنی بر بلاک‌چین است، فعالیت‌های تجاری را دیجیتالی کرده و هر هفته ۱۰ میلیون فعالیت حمل و نقلی از این طریق   پردازش می‌شود.

بر اساس گزارش منتشره از سوی بانک توسعه بین الملل (IDB) در حال حاضر فعالیت‌های مربوط به تجارت جهانی کشور‌های آمریکای لاتین از ۵۳ میلیون TEU فراتر رفته و حدود ۱۰ درصد تولیدات و خدمات جهانی را تشکیل می‌دهند. اگرچه هنوز این کشور‌ها با برخی از کشور‌های پیشرفته فاصله دارند با این حال با افزایش ۲۰ درصدی راندمان عملیاتی مواجه هستند.

بر اساس این گزارش ترمینال‌های معروف و بزرگی  که به سیستم TradeLens پیوسته‌اند در حال حاضر ترمینال‌های Terminal Zárate و Puerto Rosario در آرژانتین، Terminal de Buenaventura در کلمبیا، بندر Santos در Brasil، Terminal Pacífico Sur Valparaíso در شیلی و ترمینال بین‌المللی San Vicente در شیلی و ... که از طریق بلاک‌چین فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند.

Nadia Hewett مدیر پروژه‌های بندری آمریکای لاتین در این زمینه گفت: کشور‌های آمریکای لاتین با استفاده از بلاک‌چین هر روز بیش از پیش پتانسیل‌های خود را در نقاط مختلف به منظور ایجاد شفافیت و افزایش کارآیی و افزایش حاشیه سود، بالا می‌برند.

وی می‌گوید: مدیران عامل به این نتیجه رسیده‌اند بلاک‌چین یک زنجیره تأمین جهانی برای استفاده عادلانه از فنّاوری‌هاست و نتایج هر نوع بهره‌وری بیشتر از بلاک‌چین به چالش منجر می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: هدف استفاده بیشتر از بلاک‌چین چاره‌جویی برای هدایت حمل ونقل برای دستیابی به اجماع منطقه‌ای و جهانی است. در واقع این پلتفرم مشترک زنجیره‌ای است که به توسعه  پایدار در آمریکای لاتین کمک می‌کند.

شایان ذکر است که سیستم TradeLens توسط IBM و Maersk در این مناطق توسعه می‌یابد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار