۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷

تأکید دبیر کل IMO بر اجرای صحیح قانون ۲۰۲۰

تأکید دبیر کل IMO بر اجرای صحیح قانون ۲۰۲۰
سیصد عضو IMO متشکل از نمایندگان صنعت نفت و گاز، کشتیرانی، بانکرینگ و روغن‌های دریایی در کنفرانس IMO ۲۰۲۰ برای اجرای قانون سوخت کم سولفور اعلام آمادگی کردند.
کد خبر: ۸۵۰۶۵
 
.تأکید دبیر کل IMO بر اجرای صحیح قانون ۲۰۲۰
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، دراین گردهمایی که در تاریخ ۱۸ اکتبر برگزار شد "Kitack Lim" دبیر کل IMO در مراسم افتتاحیه با تأکید بر اجرای قانون و لزوم آمادگی کامل  کشور‌ها گفت: همکاری تمامی اعضا برای رسیدن به آرامشی که مدنظر تمام فعالان جامعه دریایی است یک ضرورت محسوب شده و تمامی صاحبان کشتی و بنادر و مسئولان بنادر باید نسبت به رعایت سوخت کم سولفور به میزان نیم درصد تلاش کنند.

وی افزود: از اوایل ژانویه به هیچ عنوان کشتی‌ها نباید از سوخت ۳.۵ درصد استفاده کنند و بازار حمل و نقل دریایی باید خود را موظف به رعایت قانون بداند.

بر اساس این گزارش در این جلسه پس از اعلام آمادگی کشور‌های دانمارک، ژاپن، سنگاپور، جزایر مارشال و... "Eddy van Bouwel" رئیس کمیته سوخت‌های دریایی گفت: اگرچه تمامی اعضا درصدد هستند که به اجرای قانون وفادار بمانند، اما گذار از سوخت ۳.۵ درصد به نیم درصد چندان آسان نخواهد بود.

وی گفت: موضوع تأمین روغن‌های دریایی مطابق با قانون و آموزش خدمه از جمله الزامات اجرای قانون به شمار می‌رود.

"Simon Bennett" معاون دبیر کل اتاق بین‌الملل حمل و نقل  (ICS) نیز گفت: اعتقاد داریم که اجرای قانون ۲۰۲۰ موفقیت‌آمیز خواهد بود، اما برای درک همه ذی‌نفعان متأسفانه فعالیت‌های چندانی انجام نشده است که این کار مسیر دستیابی به اجرای کامل را با مشکل مواجه خواهد کرد.

نمایندۀ سازمان بین‌المللی استاندارد سازی (ISO) نیز از استاندارد‌های جدید دریایی سخن گفته و یاد‌آور شد: استاندارد‌های جدید برای دامنۀ سوخت و روغن‌های دریایی اعمال خواهد شد. این یک امتیاز واقعی برای حفظ محیط زیست است.

وی در ادامه گفت: نصب اسکرابر بر روی ۴۰۰۰ کشتی و همچنین استفاده کشتی‌ها از گاز LNG  به عنوان سوخت از یک سو و تأمین سوخت نیم درصدی از سوی دیگر حاکی از آمادگی کشور‌ها برای اجرای درست قانون است.

در پایان "Hiroyuki Yamada" مدیر بخش محیط زیست دریایی IMO نیز گفت: اجرای این قانون به عنوان منشوری برای حفظ محیط زیست محسوب می‌شود که پشتیبانی همه کشور‌ها را الزامی می‌سازد.
 
.تأکید دبیر کل IMO بر اجرای صحیح قانون ۲۰۲۰
 
تأکید دبیر کل IMO بر اجرای صحیح قانون ۲۰۲۰
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار