۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴

ساخت نخستین هتل در جزیره مینو / جزیره مینو؛ قطب گردشگری منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند با تأکید بر اینکه جزیرۀ مینو قطب گردشگری منطقه محسوب می شود، از ساخت یک هتل چهار ستاره در جزیره مینو و یک هتل ساحلی پنج ستاره در بندر خرمشهر با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۶۱

ساخت نخستین هتل در جزیره مینو / جزیره مینو؛ قطب گردشگری منطقه آزاد اروند

علی موسوی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد با سه رویکرد توسعه بخش تجاری، صنعتی و گردشگری فعالیت می کند که توسعه گردشگری همواره به عنوان یکی از مهمترین اولویت های سازمان منطقه آزاد اروند محسوب می شود.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه جزیرۀ مینو به عنوان تنها قطب گردشگری منطقه آزاد اروند محسوب می شود، بیان داشت: چرا‌که در جزیره مینو امکان توسعه هیچ‌گونه صنعتی وجود ندارد و بهترین راه بهره برداری از آن از طریق توسعه توریسم در این جزیره است.

وی خاطرنشان ساخت: در راستای تبدیل جزیره مینو به قطب گردشگری منطقه، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این جزیره و نیز اعطای تسهیلات لازم به سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت ایجاد امکانات و تأسیسات گردشگری در این منطقه صورت گرفته است.

موسوی در ادامه اذعان داشت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار است در جزیرۀ مینو امکانات گردشگری از جمله رستوران، هتل، مهمانپذیر، باغ شهر، رستوران آبی، کافی شاپ، رستوران آبی، مجتمع‌های توریستی و هتل احداث شود.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه گفته های خود از ساخت یک هتل چهار ستاره در جزیره مینو و یک هتل ساحلی پنج ستاره در بندر خرمشهر با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد.

به گفته موسوی، ساخت هتل چهار ستاره در جزیرۀ مینو با سرمایه‌گذاری 30 میلیارد تومانی بخش خصوصی در حال انجام است.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، تاکید کرد: بر اساس اعلام سرمایه‌گذار بخش خصوصی ساخت این هتل چهار ستاره، ظرف دو سال آینده به اتمام خواهد رسید و آماده بهره برداری خواهد بود.

وی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر یک هتل پنج ستاره، یک هتل چهار ستاره، هتل‌های دو و سه ستاره و نیز مهمانپذیر جهت خدمات رسانی به گردشگران ورودی به منظقه آزاد اروند فعال هستند که امیدواریم با افزوده شدن دو هتل مذکور، ظرفیت اقامتی منطقه بیش از پیش افزایش یابد.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد اروند به هتل‌های بین‌المللی نیاز دارد، بیان کرد: با توجه به حضور گردشگران و سرمایه گذاران داخلی و خارجی به این منطقه، پروژه احداث دو هتل دیگر نیز پیش‌بینی شده است که یکی در نزدیکی فرودگاه آبادان و دیگری در حاشیه رودخانه اروند صغیر است.

این مقام مسئول در منطقه آزاد اروند خاطرنشان ساخت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در کوتاه ترین زمان ممکن برنده مناقصه این دو پروژه اعلام می شود تا وارد مرحله اجرایی شوند و عملیات ساخت آنها آغاز شود.

وی با اشاره به اجرایی شدن پروژه های مختلف در بخش عمرانی شهرهای آبادان و خرمشهر ، افزود: به دنبال بهبود ظرفیت و شرایط موجود در منطقه هستیم تا از پتانسیل ها و ظرفیت های بومی منطقه به صورت گسترده در راستای گردشگری استفاده شود .

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، عنوان کرد : متأسفانه هنوز در زمینه گردشگری به آن خواسته و مقصود مورد نظر نرسیده‌ایم و می بایست برای رشد عمرانی منطقه گردشگری را بیشتر توسعه دهیم .

به گفته وی، بهره مندی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های غنی موجود در منطقه آزاد اروند و اقدامات زیر‌ساختی انجام شده در این منطقه با تسهیل امکان تردد اتباع خارجی وارد بُعد تازه‌ای می شود .

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار