۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶

حجم جابه‌جایی کانتینر در بنادر کاهش یافت

حجم جابه‌جایی کانتینر در بنادر کاهش یافت
بر اساس جدیدترین گزارش Drewry، شاخص جابه‌جایی جهانی کانتینر در بنادر طی ماه اوت سال جاری میلادی روند نزولی را در پیش گرفت و به ۱۳۳.۸ واحد تنزل پیدا کرد.
کد خبر: ۸۵۰۵۶
به گزارش گروه بین الملل مانا، براساس جدیدترین گزارش Drewry از عملکرد بنادر، شاخص جابه‌جایی جهانی کانتینر در بنادر پس از اینکه در ماه جولای سال جاری میلادی به ۱۳۴.۸ واحد رسید، در ماه اوت روند نزولی را در پیش گرفت و به ۱۳۳.۸ واحد تنزل پیدا کرد.

روی هم رفته شرایط رخوت‌آلود بازار ماه اوت ۲۰۱۸ بار دیگر در اوت ۲۰۱۹ تکرار شد، اما با این وجود شاخص جابه‌جایی جهانی کانتینر سه واحد بالاتر و یا به عبارتی دیگر رشد ۲.۳ درصدی را در مقایسه با زمان مشابه ۲۰۱۸ به نمایش گذاشت.

این گزارش ادامه داد: در این میان آفریقا با شاخص جابه‌جایی کانتینری ۱۱۴.۵ واحد در ماه اوت، بالاترین شاخص را طی ۱۹ ماه گذشته به ثبت رساند. همچنین جابه‌جایی کانتینری در چین و آسیا نزدیک به دو درصد رشد داشت.

لازم به ذکراست: سایه بلاتکلیفی بر سر بازار کانتینری طی سه ماه گذشته گسترده‌تر شده است، برهمین اساس موسسه Drewry چشم‌انداز خود نسبت به حجم جابه‌جایی جهانی کانتینر در بنادر را برای کل سال جاری میلادی تقلیل داد. این مؤسسه انتظار دارد در کل سال ۲۰۱۹، جابه‌جایی جهانی کانتینر در بنادر به ۲.۶ درصد افزایش پیدا کند، در پیش‌بینی قبلی رقم سه درصدی ذکر شده بوده است.

یکی از ریسک‌ها و چالش‌های اصلی، تأثیر قانون سوخت ۲۰۲۰ آیمو بر بخش عرضه کشتیرانی کانتینری است. هیچ دستورالعمل مشخصی وجود ندارد مبنی بر اینکه این قانون چه اندازه هزینه اضافی را بر دوش صنعت متحمل خواهد ساخت. اما با این حال برآورد اخیر Drewry حکایت از آن دارد که اپراتور‌ها در سال آینده با صورتحساب سوخت ۱۱ میلیارد دلار اضافی ناشی از به‌کارگیری اجباری سوخت کم سولفور مواجهه خواهند شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار