۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
معاون توسعه ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران:

شرکت حمل فله کشتیرانی از شرایط دشوار سال ۹۷ عبور کرد

معاون توسعه ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: سفر‌های زیان‌ده در شرکت حمل فله کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را به شدت کاهش داده‌ایم.
کد خبر: ۸۵۰۵۵
شرکت حمل فله کشتیرانی از شرایط دشوار سال ۹۷ عبور کرد
 
به گزارش خبرنگار مانا، مهندس علی اکبر غنجی که تا هفته‌های اخیر مسئولیت مدیرعاملی شرکت حمل فله کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را بر عهده داشت با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه بازار حمل فله را برای ناوگان ملی انحصاری نکرد، اظهار داشت: تحریم‌ها طی ماه‌های اول سال ۹۷ بخشی از بازار شرکت حمل فله را کاملاً حذف کرد با این حال ما تلاش کردیم با اجرای تمهیداتی بر این فشار فائق شویم.
وی یکی از این تمهیدات را رد سفر‌های یک‌طرفه اعلام کرد و افزود: از سال ۹۶ به این سو تلاش کردیم که سفر‌های یک‌طرفه و زیان‌ده را در شرکت حمل فله به حداقل ممکن برسانیم چرا‌که اعتقاد داریم باید حافظ منافع ذی‌نفعان باشیم و از جیب آن‌ها هزینه نکنیم.
غنجی بازار حمل‌فله در جهان را بر خلاف بخش‌های دیگر صنعت کشتیرانی بسیار پیچیده و متفاوت دانست و تصریح کرد: هم‌اکنون شرکت‌های بزرگ کشتیرانی حمل‌فله جهان در وضعیت سر‌به‌سر در حال فعالیت هستند چرا‌که نرخ‌ها دائم در نوسان بوده و به متغیر‌های متعددی وابسته هستند.
معاون توسعه ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه شرکت حمل‌فله ناوگان ملی هم‌اکنون بهترین نرخ را برای حمل انواع کالا در میان دیگر رقبا ارائه می‌دهد، خاطر نشان کرد: بازار حمل فله کشور همچنان و علی‌رغم وجود تحریم‌ها رقابتی است، اما ما موفق شده‌ایم در این بازار رقابتی و تحت محدودیت‌های شدیدی که وجود دارد بهترین نرخ‌ها را به صاحبان کالا عرضه کنیم.
وی یکی از مشکلات پیش روی ناوگان حمل فله کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را در نظر نگرفتن هزینه‌های بالای حمل از سوی برخی صاحبان کالا اعلام کرد و افزود: سعی ما این است که از هر گونه سفر دریایی زیان‌ده اجتناب کنیم به همین دلیل توانستیم طی سال ۹۷ و علی‌رغم شرایط دشواری که در این سال بر اقتصاد کشور حاکم بود تا ۱۲.۵ میلیون تن کالا را حمل کنیم که نسبت به سال قبل از آن تنها سه میلیون تن افت را نشان می‌دهد.
غنجی سال ۹۸ را زمان خروج از تلاطم‌های بازار دانست و گفت: امید ما این است که طی این سال شرایط بخش‌های مختلف کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به ویژه بخش حمل فله نسبت به سال ۹۷ بسیار بهتر باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار