۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی:

پیشانی توسعه سواحل مکران، توسعه بندر چابهار است

پیشانی توسعه سواحل مکران، توسعه بندر چابهار است
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه پیشانی توسعه سواحل مکران توسعه بندر چابهار است، گفت: در دو سال اخیر پروژه‌های تعریف شده نیز در جهت رشد و توسعه بندر چابهار بوده است.
کد خبر: ۸۵۰۵۴
به گزارش مانا، محمدرضا اللهیار عضو هیئت عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در صدر هیئتی از مدیران کل ستادی، رؤسای ادارات و کارشناسان فنی سازمان بنادر و دریانوردی از بندر چابهار بازدید کرد.
وی در این سفر از زیرساخت‌های بندری چابهار همچون زیرساخت‌های انبارش کالا و انبار‌های طریق القدس، مجتمع پتروشیمی نگین مکران چابهار، تجهیزات و اسکله‌های طرح و توسعه و پروژه دایک حفاظت ساحلی جنوب شرقی بندر شهید بهشتی بازدید کرد.
محمدرضا اللهیار در جلسه بررسی پیشرفت پروژه‌های عمرانی و تجهیزاتی بندر چابهار با بیان اینکه پیشانی توسعه سواحل مکران توسعه بندر چابهار است، گفت: در دو سال اخیر پروژه‌های تعریف شده نیز در جهت رشد و توسعه بندر چابهار بوده است.
وی با اشاره به اسکله نفتی چابهار عنوان کرد: اسکله موجود نیاز صادراتی را رفع می‌کند، اما اسکله نفتی جدید جزء ضروریاتی است که باید ساخت آن انجام شود.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در طرح جامع سه باب انبار در کنار سیلو جانمایی شده است گفت: خط ریلی باید از کنار انبار‌ها رد شود تا فرآیند تخلیه کالا با سرعت انجام شود.
اللهیار با تأکید بر وجود تجهیزات مدرن در بندر چابهار عنوان کرد: در یکی دو سال گذشته تجهیزات خوبی وارد بندر چابهار شده است که از جمله آن می‌توان به مکنده‌های غلات، جرثقیل‌های موبایل ساحلی از ۸۰ تا ۱۴۰ تن اشاره کرد که کمک زیادی به فعالیت‌های تخلیه و بارگیری این بندر داشته است.
وی با اشاره به طرح جامع بندر چابهار گفت: در طرح جامع بندر چابهار راه آهن از موضوعات اصلی است که به آن پرداخته شده و این طرح با نگاه توسعه ریل پایه برای چابهار نوشته شده است که بر این اساس حدود ۳۰ درصد حجم ترافیک بندر را روی ریل پیش‌بینی کرده‌ایم.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: هر بندری که در کشور توسعه پیدا می‌کند در درجه اول منافعش برای مردم منطقه است و در بندر چابهار نیز سرمایه گذاری بلندمدتی صورت گرفته است که تا سالیان متمادی می‌توانند از این نعمت بندر بزرگ اقیانوسی کشور استفاده کنند.
ورود حجم زیادی از کالا‌های اساسی به بندر چابهار
همچنین بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با بیان اینکه از سال گذشته دو هدف کلی را پیگیری می‌کنیم اظهار داشت: یکی بحث کالا‌های اساسی بوده است که امسال به ثمر نشست و حجم زیادی از کالا‌های اساسی به بندر چابهار ورود کرده است.
وی افزود: هدف دیگر ما قرار دادن بندر چابهار در مسیر خطوط کشتیرانی بوده است که این مهم نیز در آیندۀ نزدیک اجرایی می‌شود اگرچه اکنون نیز خطوط لاینر به صورت مستقیم بین بنادر دنیا و این بندر در حال تردد است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به افزایش تخلیه و بارگیری در بندر چابهار اعلام کرد: تا امروز بیش از ۵۰ درصد افزایش تخلیه و بارگیری نسبت به مدت مشابه سال گذشته را شاهد هستیم.
آقایی خاطرنشان کرد: همچنین صادرات در حال افزایش است و در روز‌های آتی شاهد رشد بیش از پیش در حوزه مواد معدنی خواهیم بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار