۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
کاپیتان کشاورز:

شرایط شرکت حمل کانتینر پایدار است

مدیرعامل شرکت حمل و نقل کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: علیرغم فشار تحریم ها ظرفیت کانتینری ناوگان را حفظ کردیم.
کد خبر: ۸۵۰۵۰
 
شرایط شرکت حمل کانتینر پایدار است
به گزارش خبرنگار مانا، کاپیتان حمزه کشاورز با بیان اینکه پس از اجرای دور تازه تحریم‌های ظالمانه واردات کانتینری کشور گاهی تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش یافت، تصریح کرد: با وجود این فشار‌ها توانستیم تا حد امکان ظرفیت حمل کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را حفظ کنیم.
وی با رد ادعای انحصاری بودن بازار کانتینری برای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پس از اجرای تحریم ها، خاطر نشان کرد: هم اکنون ۱۹ خط NVOCC در حال رقابت با ما و حمل کانتینر هستند.
کشاورز با اعلام اینکه طی سال ۹۷ حدود چهار دهم درصد از حجم عملکرد کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران کاهش یافت، افزود: خوشبختانه طی شش ماهه نخست سال جاری عملیات کانتینری بهبود یافت و رشد هشت درصدی را تجربه کرد.
وی حجم کانتینر حمل شده از سوی ناوگان ملی در شش ماهه سال ۹۷ را ۳۳۳ هزار TEU اعلام کرد که در شش ماه سال جاری به رقم ۳۵۹ هزار TEU ارتقاء یافته است.
مدیرعامل شرکت حمل کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه اظهارات خود به موضوع نرخ کرایه حمل کانتینر پرداخت و گفت: تحریم‌ها هزینه حمل برای ناوگان ملی را به شدت افزایش داده است با این حال این شرکت تا آنجا که ممکن است به‌صورت تعدیل کننده عمل نموده و هم اکنون نرخ‌های این شرکت حتی از نرخ متوسط ۱۰ تا پانزده سال گذشته پایین‌تر است در حالیکه شرکت‌های NVOCC نرخ و شرایط گرانی را به مشتریان تحمیل می‌کنند.
کشاورز در پایان اظهارات خود تأکید کرد: با وجود اینکه بخش حمل کانتینر در صنعت حمل و نقل دریایی جهان طی سال‌های اخیر با چالش‌های بزرگی مواجه شده است، اما کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تمهیداتی که اندیشیده و با حمایت صاحبان محترم کالا و همت کارکنان خود در این زمینه وضعیت پایداری را ایجاد کرده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار