۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸

سفر هیئت بلندپایه الجزایری به بنادر آبادان و خرمشهر

هیئت بلند پایه کشور الجزایر در سفر به بنادر آبادان و خرمشهر با ظرفیت‌های تجاری این بنادر آشنا شدند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۰۴۷
سفر هیئت بلندپایه الجزایری به بنادر آبادان و خرمشهر
به گزارش خبرنگار مانا، مدیران حمل و نقل الجزایر در این سفر پیشرفته بودن عملیات تخلیه و بارگیری را از مزایای بنادر آبادان و خرمشهر دانستند و ابراز امیدواری کردند این ارتباطات کاری ادامه یابد.

دنیا مقدادی رئیس هیئت و مدیرکل حمل و نقل وزارت حمل و نقل و خدمات عمومی الجزایر با ابراز خرسندی از آشنایی با این بنادر به امضای توافق نامه خواهرخواندگی بنادر الجزایر با برخی بنادر ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در منطقه آزاد اروند تمایل داریم یادداشت تفاهمی هم در راستای خواهرخواندگی بنادر آبادان و خرمشهر منعقد کنیم.

مدیرکل و مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر هم با برشمردن ظرفیت‌های ارتباطی و البته حمل و نقل عمومی در خرمشهر گفت: در راستای توسعه روابط خارجی انتظار ما گسترش حمل و نقل دریایی با کشور‌های همسایه است.

نورالله اسعدی از بندر خرمشهر به عنوان یکی از بنادر مهم شمال غرب خلیج فارس یاد کرد که ظرفیت ۱۰ میلیون تنی سالانه این بندر را به یکی از مکان‌های استراتژیک در خاورمیانه به ویژه در همسایگی کشور‌های حاشیه خلیج فارس تبدیل کرده است.

سفاری مدیربنادر آبادان هم هدف از این بازدید را طرح ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل بندر آبادان در صادرات و واردات برشمرد.

تاکنون شرکت‌هایی از چین، کره جنوبی، هندوستان، اوکراین، تایلند، آلمان، پاکستان، کویت، عمان، امارات متحده عربی در منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری کرده اند.    
ارسال نظرات
آخرین اخبار