۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴
مدیر امور مجامع و سرمایه گذاری‌های شستا:

صورت‌های مالی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شفاف است

صورت‌های مالی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شفاف است
مدیر امور مجامع و سرمایه گذاری‌های شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی، گفت: سهامدارن عمده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران صورت‌های مالی را بر اساس استاندارد‌ها بررسی و تأیید کرده اند.
کد خبر: ۸۵۰۴۳
بهروز خالق که به عنوان رئیس مجمع عمومی عادی سالیانه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سخن می‌گفت، با بیان اینکه صورت‌های مالی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از سوی نهاد‌های ذی‌ربط مانند سازمان حسابرسی مورد رسیدگی قرار گرفته است تصریح کرد: رسیدگی‌ها و بررسی دفاتر این شرکت به صورت کاملاً دقیق انجام شده است.
وی با تأکید بر اینکه سازمان حسابرسی صورت‌های مالی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را با اطمینان بالایی مورد تأیید قرار داده اند، افزود: برخی انتقاد‌ها به نحوه تسعیر ارز در صورتحساب‌ها به این دلیل که تلاطم اقتصادی طی سال مالی ۱۳۹۷ منتهی به ۳۱ خرداد ۱۳۹۸، ثبات نرخ ارز را گرفته بود ابداً وارد نیست.
خالق در پاسخ به برخی ابهامات در رابطه با حجم عملیات حمل و نقل از سوی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز خاطر نشان کرد: حجم عملیات را بنا به دلایل متقن نمی‌توان زیر سوال بُرد چرا‌که تمامی عملیات تخلیه و بارگیری کالا به صورت کاملاً شفاف ثبت و ضبط می‌شود و غیرقابل تغییر است.
مدیر امور مجامع و سرمایه گذاری‌های شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی، ادامه داد: نرخ حمل و تسعیر ارز نیز با وجود نظارت مداوم نهاد‌های ذی‌ربط به هیچ وجه قابل تغییر نیست.
وی با بیان اینکه اگر تخلفی هم در گذشته رخ داده باشد از سوی نهاد‌های ذی‌ربط در حال بررسی است، گفت: این رسیدگی‌ها و نتایج احتمالی آن تأثیری بر عملکرد و سود کسب شده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ندارد و صورت‌های مالی را دگرگون نمی‌کند.
خالق در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع خرید چند فروند کشتی از سوی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از هیوندای اشاره کرد و یادآور شد: سرمایه گذاری صورت گرفته در این زمینه در مقطع اجرای برجام و فقدان تحریم‌ها، توجیه‌پذیر و کاملاً درست بود.
وی افزود:، اما با تغییر شرایط و بازگشت تحریم‌های ظالمانه، فاینانسر‌ها مدت زمان باز‌پرداخت تسهیلات را از بلند مدت به کوتاه مدت تغییر دادند که مشکلاتی را ایجاد کرد.
خالق در پایان تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در طولانی مدت سرمایه گذاری صورت گرفته در خرید کشتی‌ها به نتیجه مطلوب و بازدهی لازم برسد.
شایان ذکر است، مجمع عمومی عادی سالیانه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه ۳۰ مهرماه جاری برگزار شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار