۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲

هند ۲۰۴ بندر خود را توسعه می‌دهد

دولت هند تصمیم گرفته در یک برنامه شش ساله و به منظور تبدیل شدن به یک کشور مهم دریایی ۲۰۴ بندر کوچک و بزرگ خود را توسعه دهد.
کد خبر: ۸۵۰۳۷
هند ۲۰۴ بندر خود را توسعه می‌دهد
به گزارش گروه بین الملل مانا، "Mansukh Mandaviya" وزیر حمل و نقل هند در این ارتباط گفت: توسعه این بنادر از آن جهت حائز اهمیت است که می‌توانند ۱۲ بندر بزرگ و مهم هند را پشتیبانی کنند.

به گفته وی این بنادر قبلاً مراکز فعالیت دریایی بوده، اما به مرور زمان به حاشیه رفته‌اند که دولت هند برای تبدیل شدن به مرکز مهم تجارت دریایی تصمیم گرفته است این بنادر را توسعه دهد.

برنامۀ توسعۀ این بنادر ظرف شش ماه آینده آماده خواهد شد و مطالعۀ گسترده برای احیای هر بندر و میزان سرمایه گذاری برای به کارگیری از شرکای خارجی انجام خواهد شد.

بر این اساس دولت هند تصمیم دارد مطالعات انجام شده را برای سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار بخش خصوصی بنادر به اشتراک بگذارد.

وزیر کشور هند در ادامه یاد‌آور شد: مسلماً توسعه این بنادر با فرآیند دیجیتالی شدن همراه بوده و کاهش زمان، هزینه و همچنین شناسایی هر بندر به منظور تخلیه و بارگیری یک کالای خاص و حفظ محیط زیست مدنظر قرار خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: برای توسعه این بنادر از شرکت‌های خارجی نیز استفاده خواهد شد.

شایان ذکر است دولت هند اخیراً دو تفاهم‌نامه با بندر رتردام امضا کرده است و این بندر حضور پررنگی در این کشور دارد. به طوریکه دارای ۱۶ نمایندگی در شهر‌های مختلف است که توسعه بنادر شامل فعالیت‌های بندر رتردام می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار