۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹

اتصال مجتمع فولاد بندر شادگان به شبکه ریلی کشور

مدیرکل راه آهن جنوب از برنامه شرکت راه آهن ایران برای اتصال مجتمع فولاد بندر شادگان به شبکه ریلی کشور خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۰۳۴
اتصال مجتمع فولاد بندر شادگان به شبکه ریلی کشور
 
عبدالکریم درویش زاده در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به سفر معاون فنی و زیربنایی راه آهن کشور و برگزاری نشستی با مدیریت فولاد بندر شادگان اظهار داشت: نحوه اتصال فولاد بندر شادگان به شبکه ریلی کشور بررسی و قرار بر پیگیری این کار توسط فولاد بندر شادگان شد.

وی افزود: طرح نهایی از بین انواع گزینه‌هایی که ارائه می‌شود و شرایط مناسب‌تری را برای این کار دارد انتخاب می‌شود که پس از تعیین و تأیید هزینه‌ها، چگونگی و میزان مشارکت اداره کل راه‌آهن جنوب در زمینه اتصال مجتمع فولاد بندر شادگان به شبکه و خطوط ریلی محور جنوب مشخص شود که این اتفاق طی ۴۰ روز آینده رخ می‌دهد.

مدیرکل راه‌آهن جنوب با بیان این که طول خط ریلی فولاد بندر شادگان ۲۰ کیلومتر است، تصریح کرد: پیشنهاد ما برای مشارکت در طرح اتصال فولاد بندرشادگان به خطوط ریلی محور جنوب، انجام زیرسازی توسط مجمع فولاد بندرشادگان وعملیات روسازی توسط اداره کل راه آهن جنوب انجام شود.

درویش زاده افزود: راه‌آهن به دلیل مصرف پایین سوخت صنعت سبز و دوستدار محیط زیست محسوب می‌شود و به علاوه ایمنی بسیار بیشتری نسبت به جاده دارد.

وی با اشاره به امکان بهبود صادرات محصولات مجتمع فولاد بندرشادگان به خارج افزود: شبکه ریلی می‌تواند زمینه‌ساز توسعه صادرات محصولات فولادی این بندر به کشور‌های منطقه باشد.

مدیرکل راه آهن جنوب بیان کرد: سیاست ما و راه آهن کشور انتقال بار از شبکه حمل و نقل جاده به خطوط ریلی است.. طبق برنامه شرکت راه‌آهن و منطقه آزاد اروند عملیات احداث خط آهن خرمشهر، شادگان - بندر امام سال آینده شروع می‌شود.

بندر شادگان در سال ۱۳۹۴ با حضور مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوری، وزیر کشور و استاندار خوزستان به بهره برداری رسید.

این بندر از طریق خور‌های متعدد به آب‌های خلیج فارس دسترسی دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار