۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱

مهار به موقع آتش در یک فروند لنج باری در هرمزگان

مهار به موقع آتش در یک فروند لنج باری در هرمزگان
عملیات شبانه اطفای حریق یک فروند لنج تجاری بدون بار و سرنشین در بندرگاه جزیره هرمز و بازگشت این بندر به شرایط عادی، با حضور به موقع تیم های امداد دریایی و بندری، کمتر از چهارساعت زمان برد.
کد خبر: ۸۵۰۱۷

به گزارش مانا، حوالی ساعت ۲۰ شامگاه گذشته(۲۸مهرماه)،  به دنبال وقوع حادثه آتش‌سوزی در یک فروند لنج باری پهلو گرفته در بندرگاه هرمز، مدیر بندر، کارکنان برج کنترل و شاهدان عینی این حادثه به سرعت در تماس با سامانه ۱۵۵۰، از مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی هرمزگان کمک خواستند.

بلافاصله دو شناور ناجی ۱۵ و ۱۶ از بنادر شهید حقانی بندرعباس و شهید ذاکری قشم و یک فروند قایق آر آی بی از بندرعباس  به محل حادثه در جزیره هرمز اعزام شدند.

همچنین پس از اعلام اضطرار، "مکی زاده" معاون دریایی اداره کل بنادر هرمزگان، "محمدحسینی" مدیر بندر شهید باهنر و سایر مدیران و کارشناسان ایمنی بنادر مرکز استان برای مدیریت بحران حادثه در محل حضور یافتند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر که هم اکنون در بندرگاه هرمز حضور دارد، گفت: در نخستین دقایق بامدادی و پس از چهار ساعت تلاش خستگی ناپذیر تیم های دریایی و بندری، عملیات شبانه مهار آتش در این لنج فایبرگلاس با موفقیت به پایان رسید.

حمیدرضا محمدحسینی افزود: خوشبختانه با ابتکار عمل تیم مدیریت بحران حادثه و به منظور جلوگیری از احتمال سرایت آتش به سایر شناورهای پهلوگرفته در بندرگاه، لنج مضطر از اسکله جداسازی و به گوشه ای امن در ضلع غربی حوضچه، انتقال یافته بود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در زمان حادثه هیچ خدمه ای روی شناور نبوده و لنج نیز هیچ محموله باری در انبارهای خود نداشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر خاطرنشان کرد: با پایان یافتن عملیات اطفای حریق و خنک سازی محدوده‌های مشتعل درون لنج، مطالعات کارشناسی تیم بررسی سوانح دریایی استان هم اکنون آغاز شده و علل اصلی بروز آتش سوزی مورد کنکاش دقیق تیم اعزامی از بندرعباس قرار خواهد گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار