۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰

سواحل شب‌تاب چابهار در پاییز و زمستان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل وجود فیتوپلانگتون‌های تولید کننده نور آبی سواحل چابهار در پاییز و اوایل زمستان مهتابی می‌شوند.
کد خبر: ۸۵۰۱۵
سواحل شب‌تاب چابهار در پاییز و زمستان
 
علیرضا جلال زایی در گفتکو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با شروع نیمه دوم سال و مساعد شدن شرایط آب و هوایی در استان به ویژه نوار ساحلی انتظار می‌رود شاهد افزایش ورود گردشگران به سواحل استان سیستان و بلوچستان باشیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه، شهرستان چابهار همواره از جذابیت‌های زیادی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است، بیان داشت: زیبایی این شهرستان ساحلی به دلیل سواحل شب‌تاب در پاییز و زمستان دو‌چندان می‌شود.

به گفتۀ این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، به دلیل وجود فیتوپلانگتون‌های تولید کنند نور آبی سواحل چابهار در پاییز و اوایل زمستان مهتابی می‌شوند.

وی خاطرنشان ساخت: آبی رنگ شدن سواحل به واسطه وجود فیتوپلانگتون‌های تولید کنند نور آبی، چشم‌انداز زیبایی را برای بازدیدکنندگان ترسیم می‌کند.

جلال زایی با اشاره به اینکه وجود سواحل شب‌تاب می‌توانند به عنوان مشوقی برای جذب گردشگر‌های داخلی و خارجی استفاده شوند، اذعان داشت: در حال تحقیق به منظور ایجاد تقویم گردشگری برای سواحل شب‌تاب هستیم تا با دادن اطلاعات دقیق به گردشگران در پاییز باعث جذب هر چه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی شویم.

وی در ادامه گفته‌های خود از تلاش برای توسعه زیرساخت‌ای گردشگری به ویژه در بخش اقامتی خبر داد و بیان داشت: در حال حاضر ۱۳ هتل در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد که به گردشگران ورودی انواع خدمات اقامتی و رفاهی و پذیرایی را ارائه می‌دهند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه هم اکنون هفت هتل در دست ساخت در استان وجود دارد، خاطرنشان ساخت: با توجه به افزایش روزافزون حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان، انتظار می‌رود به زودی شاهد افزایش تعداد ساخت هتل و مکان اقامتی در استان باشیم.

وی با بیان اینکه تعداد مهمانپذیر و هتل آپارتمان‌های موجود در استان ۲۹ واحد است، اذعان داشت: هم اکنون هتل آپارتمان نیز در حال ساخت است که پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۱ واحد دیگر هتل آپارتمان جدید نیز در استان احداث شود.  

وی در ادامه گفته‌های خود، تعداد مجتمع‌ها و کمپینگ‌های گردشگری استان را ۱۴ مجتمع عنوان کرد و اظهار داشت: از سوی دیگر هم اکنون ۲۴ مجتمع گردشگری جدید در حال ساخت است و پیش بینی می‌شود تعداد آن‌ها به ۳۴ مجتمع تا پایان سال برسد.  

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در مقایسه با سایر امکان اقامتی استان از استقبال بیشتری برخوردار بوده اند، بیان داشت: در حال حاضر ۱۵ اقامتگاه بوم گردی در استان وجود دارد و ۹۸ اقامتگاه در حال ساخت نیز وجود دارد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: با توجه به صدور مجوز‌های صورت گرفته برای متقاضیان بخش خصوصی، پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۰ اقامتگاه بوم گردی در استان راه‌اندازی شود.  

به گفته این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، تعداد زیادی از اقامتگاه‌های بوم گردی در نوار ساحلی استان برای ارائه خدمات اقامتی و پذیرایی به گردشگران مستقر هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار