۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

عبور ۱۳۵ هزار زائر خارجی از منطقه آزاد اروند به عراق

فرماندار خرمشهر گفت: اربعین امسال ۱۳۵ هزار زائر و گردشگر خارجی از منطقه آزاد اروند به شهر‌های مقدس عراق سفر کردند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۰۱۲
عبور ۱۳۵ هزار زائر خارجی از منطقه آزاد اروند به عراق
 
کوروش مودت در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بیشتر اتباع و گردشگران خارجی از کشور‌های ترکیه، پاکستان، هندوستان، افغانستان، جمهوری آذربایجان و برخی کشور‌های آسیای میانه بودند.

به گفتۀ وی امسال عبور زائران و گردشگران کشور‌های خارجی در مقایسه با اربعین پارسال ۱۰ هزار نفر افزایش داشت هرچند پیش‌بینی می‌شد حدود ۳۰۰ هزار زائر و گردشگر خارجی در اربعین امسال از منطقه آزاد اروند راهی شهر‌های مقدس عراق شوند.

فرماندار خرمشهر با بیان اینکه مرز شلمچه در محدودۀ منطقه آزاد اروند تنها مرز مجاز برای عبور زائران خارجی برای سفر اربعین تعیین شده بود افزود: همه زائران و گردشگران اتباع خارجی پس از انجام تشریفات قانونی به عراق عزیمت کردند.

مودت در ادامه، گرمای هوا، مسیر طولانی رسیدن به منطقه آزاد اروند و داشتن ویزا را از دلایل عدم تحقق عبور ۳۰۰ هزار گردشگر و زائر خارجی بیان کرد و افزود: در بسیاری از روزها، طرف عراقی مانع از ورود گردشگران خارجی از منطقه آزاد اروند می‌شد که پس از رایزنی و گفتگو، عبور زائران از شلمچه میسرمی‌شد.

فرماندار خرمشهر در ادامه با بیان اینکه منطقه آزاد اروند تسهیلات و امکانات زیادی برای عبور سهل و آسان زائران و گردشگران خارجی به عراق فراهم کرد افزود: هرآنچه در توان ما بود برای رفاه حال گردشگران و زائران خارجی انجام شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار