۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

اوراق ۱۲۲ کشتی جان ۱۹ کارگر را گرفت

اوراق ۱۲۲ کشتی جان ۱۹ کارگر را گرفت
اوراق ۱۲۲ کشتی در هند و بنگلادش طی سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ منجر به مرگ ۱۹ کارگر شد.
کد خبر: ۸۵۰۰۶
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، نیمی از کشتی‌هایی که در این مدت جهت اوراق اعزام شده‌اند به جنوب آسیا تعلق دارند که بخشی از آن‌ها به دلیل عدم اجرای قوانین بین‌الملل دریانوردی در لیست سیاه قرار داشتند.
بر اساس این گزارش برخی از کشتی‌ها به منظور اوراق به صورت غیر قانونی خرید و فروش می‌شوند و به همین جهت مقامات اروپایی تحقیقات خود را برای بررسی علت مرگ کارگران که در مراکز اوراق جان خود را از دست می‌دهند آغاز کردند.
این گزارش حاکی است به گفته کارشناسان و محققان، استاندارد‌های لازم در مراکز اوراق کشتی‌ها به هیچ عنوان رعایت نمی‌شود به همین جهت آنان معتقدند IMO باید استاندارد‌های لازم را برای چگونگی اشتغال کارگران در این مراکز اعمال کند.
یکی از کارشناسان در این زمینه گفت: اگرچه اوراق کردن کشتی‌ها گریز ناپذیر است، اما با توجه به فنّاوری‌های موجود که هر روز بر دامنۀ آن افزوده می‌شود مراکز اوراق کشتی باید به محلی امن و سبز تبدیل شوند  که این کار تلاش و همّت جهانی را می‌طلبد.
این کارشناس افزود: اما متأسفانه صاحبان کشتی‌ها نسبت به صنعت اوراق کم‌توجهی کرده و تنها کشور‌هایی مانند بنگلادش، هند و یا پاکستان را برای چنین کاری انتخاب می‌کنند.
وی در پایان گفت: متأسفانه سازمان‌های غیر‌دولتی در بخش اوراق کشتی در کشور‌های آسیایی فعالیت می‌کنند و دولت‌ها هیچ نظارتی بر کار آن‌ها ندارند که لازم است نظارت بر کار مراکز اوراق جدی گرفته شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار