۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸

چابهار میزبان وزاری گردشگری کشور‌های حاشیه اقیانوس هند

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از برگزاری نخستین اجلاس وزاری گردشگری کشور‌های حاشیه اقیانوس هند به میزبانی چابهار خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۰۳
چابهار میزبان وزاری گردشگری کشور‌های حاشیه اقیانوس هند
 
علیرضا جلال‌زایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، در راستای رونق هر چه بیشتر توریسم منطقه، نخستین اجلاس وزاری گردشگری کشور‌های حاشیه اقیانوس هند سال آینده به میزبانی چابهار برگزار خواهد شد.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: بر این اساس، وزاری گردشگری ۴۰ کشور واقع شده در حاشیه اقیانوس هند در این اجلاس حضور خواهند داشت تا بتوانند با مشارکت و همکاری یکدیگر در خصوص چگونگی توسعه توریسم منطقه اقدامات لازم را انجام دهند.
وی خاطرنشان ساخت: پیگیری برای برگزاری اجلاس وزرای گردشگری کشور‌های حاشیه اقیانوس هند در چابهار توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیگیری شد تا بتوانیم آن را با یک هدف کاملا مشخص در جهت توسعه گردشگری و شاخص‌ها و زیرساخت‌های آن برگزار کنیم.
به گفته جلال‌زایی، برگزاری اجلاس وزاری گردشگری کشور‌های حاشیه اقیانوس هند در چابهار با ورود مقامات گردشگری ۴۰ کشور می‌تواند نقش فوق العاده‌ای در جهت معرفی جاذبه‌های سواحل مکران و ورود گردشگران خارجی این کشور‌ها به استان سیستان و بلوچستان ایفا کند.
علیرضا جلال‌زایی ادامه داد: امروزه در سراسر دنیا کشور‌های مختلف برای ایجاد رونق در بخش گردشگری و جذب بیشتر توریست اقدام به ارائه خدمات و تسهیلات مختلف و متنوعی می‌کنند که ما نیز نباید در راستای توسعه توریسم از این امور غافل بمانیم.
وی گفت: یکی از رایج‌ترین تسهیلاتی که کشور‌های مختلف برای اتباع یکدیگر قائل می‌شوند قرارداد لغو ویزا برای اتباع طرفین است که در  شرایط فعلی با پیگیری‌های انجام شده اتباع عمان به سادگی و بدون تشریفات صدور ویزا می‌توانند به ایران سفر کنند.  
 مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان افزود: لغو روادید یکی از مهمترین  اقدامات در راستای  جذب گردشگران است که ما نیز در تلاش هستیم تا با لغو روادید برای گردشگران عمانی، زمینۀ جذب هر‌چه بیشتر آن‌ها به کشورمان را فراهم کنیم.
وی خاطرنشان ساخت: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری در حوزه تاریخی، طبیعی، سلامت، کویر و دریایی که در سیستان و بلوچستان وجود دارد، با برنامه ریزی‌های به عمل آمده فرصت‌های ویژه‌ای را برای تنوع بخشی به منابع درآمدی استان در نظر گرفته ایم که امیدواریم با تحقق آن شاهد افزایش تراز گردشگری و تولید ناخالص ملی باشیم.
 به گفتۀ این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، لغو روادید می‌تواند کمک شایانی در این زمینه انجام دهد لذا در این راستا پیگیری‌های متعددی در سطح استانی و ملی صورت گرفت تا بتوانیم از فرصت‌های پیش رو جهت رونق صنعت گردشگری استان بیش از گذشته بهره ببریم.  
جلال‌زایی تصریح کرد: ایجاد رونق در صنعت گردشگری سیستان و بلوچستان به عوامل متعددی بستگی دارد از این رو پس از جذب گردشگر خارجی با ارائه تسهیلات مناسب و کار‌بر محصولات هر ناحیه تمدنی استان می‌توانیم شاهد رونق و شکوفایی گردشگری در استان باشیم.
وی در ادامه گفته‌های خود با بیان اینکه لغو روادید زمینه تبادلات فرهنگی را فراهم می‌کند، اظهار داشت: اگر بتوانیم این مهم را میان ایران و کشور‌های حاشیه اقیانوس هند فراهم کنیم، زمینه ساز تحولی بزرگ در اقتصاد ایران خواهیم شد.
مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، تاکید کرد: با توجه به وجود پتانسیل‌های بالای گردشگری در استان سیستان و بلوچستان می‌توانیم آینده روشنی را در زمینه توریسم دریایی برای این استان ترسیم کنیم.
وی با تاکید بر اینکه بر اساس افق ۱۴۰۴، قرار است سالانه ۲۰ میلیون نفر گردشگر خارجی به کشور وارد شوند، اذعان داشت: با اقدامات در حال انجام استان سیستان و بلوچستان می‌تواند به تنهایی نقش مهمی در جذب بخش زیادی از این گردشگران خارجی به عهده گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار