۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲

جذب گردشگران خارجی به سواحل مکران

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از تدوین برنامه‌هایی مشخص جهت جذب گردشگران خارجی به سواحل مکران خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۰۰
جذب گردشگران خارجی به سواحل مکران
علیرضا جلال زایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به نگاه ویژه وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیز تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرروت توسعه گردشگری در سواحل مکران، لذا برنامه‌های جامعی در این راستا در حال تدوین است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان ساخت: در همین راستا، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری ساحلی و دریایی به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان قرار گرفته است.

وی در ادامه گفته‌های خود خاطرنشان ساخت: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده برقراری ارتباط بین دفاتر خدمات مسافرتی استان و لینک کردن آن‌ها با یکدیگر در راستای افزایش تعاملات آن‌ها برای جذب گردشگر بیشتر بوده است.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان با تأکید بر ضرورت جذب گردشگران خارجی، همچنین از انجام رایزی با سفارت‌خانه‌ها و سفرای کشور‌های مختلف جهت تبلیغات برای جذب گردشگران خارجی به استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

این مسئول ادامه داد: سفر فعالان گردشگری خراسان رضوی به این استان در قالب کمپین ملی معرفی سیستان و بلوچستان انجام شده و این کمپین با ۲۵ اقدام ملی، ۱۵ اقدام استانی و سه اقدام بین‌المللی تشکیل شده که در ۱۵ استان کشور برنامه‌هایی به این منظور اجرا می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی کمپین" سفر به سرزمین اساطیری سیستان و بلوچستان"، اظهار داشت: همچنین شعار سیستان را ببینیم و بلوچستان را بشناسیم نیز برای تبلیغات انتخاب شده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، تاکید کرد: معرفی جاذبه‌های گردشگری استان سیستان و بلوچستان در قالب ۱۵ هفته فرهنگی در ۱۵ استان کشور انجام خواهد شد که در این راستا در سه استان یزد، خراسان شمالی و تهران، جاذبه‌های گردشگری سیستان و بلوچستان در قالب هفته فرهنگی معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به حجم قابل توجه اعتبارات مصوب امسال در بخش گردشگری، مبلغ قابل توجهی به تسریع در انجام پروژه‌های توریسم دریایی اختصاص می‌یابد، تأکید کرد: از آنجا که بخش زیادی از تمرکز پروژه‌های گردشگری استان سیستان و بلوچستان در نوار ساحلی مکران است، لذا انتظار می‌رود با توجه به حجم قابل توجه اعتبارات مصوب امسال در بخش گردشگری، مبلغ قابل توجهی به تسریع در انجام پروژه‌های توریسم دریایی اختصاص یابد.

وی در ادامه به پروژه ساخت اکوکمپ‌های ساحلی و گردشگری با همکاری و مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های گردشگری استان اشاره کرد و گفت: ساخت این اکوکمپ‌ها با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی محقق خواهد شد.

جلال زایی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به زودی شاهد ایجاد اکوکمپ‌های ساحلی و دریایی در گام نخست در سواحل درک و چابهار و سپس سایر نقاط ساحلی استان خواهیم بود، خاطرنشان ساخت: هدف اصلی از ایجاد اکوکمپ‌های ساحلی و دریایی، ایجاد فضایی در دل طبیعت و خارج از ساختار مدرن برای استفاده گردشگران و حضور در روستا‌ها و جامعه محلی طی سفر خود به سواحل مکران است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ایجاد اکوکمپ‌های ساحلی و دریایی در قالب بخشی از توسعه اکوتوریسم صورت می‌گیرد، اذعان داشت: به دنبال ایجاد شرایطی با اجرایی شدن این پروژه‌ها بر اساس استاندارد‌های روز دنیا هستیم.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان در ادامه به طرح پیشنهاد ۱۷ نقطه از اراضی ساحلی مستعد با قابلیت سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری واقع در شهرستان‌های چابهار و کنارک جهت حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی اشاره کرد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان همچنین از تهیه بورشور‌های ویژه جهت معرفی جاذبه‌های توریستی سواحل مکران برای معرفی هر چه بیشتر سواحل مکران و توسعه گردشگری در این منطقه خبر داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار