۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰

جریمه در انتظار کشتی‌هایی که از قانون سوخت ۲۰۲۰ پیروی نکنند

جریمه در انتظار کشتی‌هایی که از قانون سوخت ۲۰۲۰ پیروی نکنند
چنانچه کشتی‌ها از قانون سوخت کم سولفور ۲۰۲۰ سازمان بین‌المللی دریانوردی (آیمو) پیروی نکنند، جریمه خواهند شد.
کد خبر: ۸۴۹۹۹
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، در نشست اخیر سازمان بین‌المللی دریانوردی (آیمو) مطرح شد که از یکم ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی و به دنبال اجرایی شدن قانون سوخت کم سولفور آیمو، کشتی‌ها یا کسانی که مسئولیت آن‌ها را برعهده دارند درصورت عدم پیروی ازاین قانون جریمه خواهند شد.

این گزارش ادامه داد: اگرچه در مورد میزان مجازات هنوز تصمیم گیری انجام نشده است و این مسأله بستگی به وضعیت هر بندر دارد، اما کسانی که مسئول کشتی‌ها هستند، در قبال عدم پیروی از قوانین آیمو پاسخگو و مسئول خواهند بود.

لازم به ذکراست: دانمارک که برای کشتی‌هایی که از قوانین مربوط به مناطق تعیین شده کنترل انتشارات (ECA) پیروی نمی‌کنند، جریمه صادر کرده است، اما هنوز در مورد اینکه چه مجازاتی برای ناسازگاری با قوانین سوخت ۲۰۲۰ باید در نظر گرفته شود، تصمیمی اتخاذ نکرده است.  

متوسط جریمه دانمارک برای عدم پیروی از قانون سوخت کمتر از یک درصد برای کشتی‌هایی که در ECA تردد می‌کنند، از سه هزار الی ۳۰ هزار دلار متغیر است، البته در صورت تکرار، جریمه افزایش خواهد یافت و این می‌تواند منجر به قرار دادن نام کشتی در لیست سیاه شود.

این گزارش در پایان نوشت: در نشست اخیر سازمان بین‌المللی دریانوردی آیمو اعلام شد که مقادیر کافی از سوخت‌های سازگار در بنادر اصلی سوخت‌گیری در دسترس هستند و انتظار می‌رود دراوایل ماه ژانویه حجم قابل توجهی از این سوخت‌ها از سوی شرکت‌های کشتیرانی و اپراتور‌ها مورد استفاده قرار گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار