۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
وزیر صنعت،معدن و تجارت :

توسعه صنایع دریایی یکی از برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حمایت از صنایع دریایی یکی از اولویت‌های این وزارتخانه است، گفت: توسعه و حمایت از صنایع دریایی یکی از برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
کد خبر: ۸۴۹۹۷

توسعه صنایع دریایی یکی از برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، رضا رحمانی در حاشیۀ بازید از روند ساخت شناور آلومینیومی کروبوت در مؤسسه دریایی شهید محلاتی بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال رونق تولید همه برنامه‌ها به ویژه عرصه صنایع دریایی در این مسیر است که از ظرفیت‌های تولید داخلی حداکثر استفاده را انجام دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: ما ظرفیت‌های خوبی در صنایع مختلف داریم و به طور مثال در ساخت کشتی ما به فنّاوری روز دنیا دسترسی داریم اما مهم این است که سازمان‌ها و مردم سفارش‌های خود را به شرکت‌های داخلی ارائه دهند و حتی کشتی‌های خدمات‌رسان را از داخل تهیه کنند.

رحمانی با اشاره به اینکه توسعه صنایع‌دریایی یکی از برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است، گفت: ظرفیت شرکت‌های داخلی شناورسازی بیش از تولید کنونی آن‌هاست. همه همّت کنند در حوزه تأمین مالی و سفارش دهی این صنعت رونق بیشتری بگیرد.

وی افزود: پیگیری لازم صورت گرفته برنامه تدوین و ابلاغ شده و می‌تواند ظرفیت خوبی در استان‌های جنوبی بوشهر، هرمزگان و خوزستان ایجاد کند. واحد‌هایی که در این استان‌ها کار می‌کنند با ظرفیت پایینی فعالیت دارند اما در صورت حمایت، می‌توانند با ظرفیت بیشتری کار کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار