۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
وزیر صنعت در بوشهر:

۲۰۰ شناور باری امسال در ایران ساخته می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در برنامه توسعه صنایع دریایی ساخت ۲۰۰ کشتی باری با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون یورو هدف‌گذاری شده است.
کد خبر: ۸۴۹۹۶
۲۰۰ شناور باری امسال در ایران ساخته می‌شود
 
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، رضا رحمانی در سفر به بوشهر روند فعالیت شناور‌سازی در شرکت صنایع دریایی صدرا بوشهر مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت: طراحی، ساخت، انتقال و نصب انواع سازه‌های دریایی به دست متخصصان داخلی دستاورد مهمی است که اکنون در این شرکت شاهدش هستیم.

وی با اشاره به حوزه کشتی سازی در صدرا افزود: در این حوزه شناور‌هایی با ظرفیت بالا ساخته می‌شود شناور‌هایی که بالای ۱۰۰ هزار تن ظرفیت دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت،   توجه به  حوزه کشتی‌سازی را ضروری دانست و تأکید کرد: شناورسازی یکی از صنایعی است که در حد خودش به آن توجه نشده در صورتی که دستاورد‌های خوبی داشته است.

رحمانی ادامه داد: در گذشته ۹۰ درصد کشتی‌های ما برای خدمات و تعمیرات به آن سوی خلیج فارس می‎رفتند، اما با برنامه‌ای که از پارسال اجرا شد، دست‌ِکم ۸۰ درصد این فعالیت‌ها در داخل صورت می‌گیرد و تعمیرات کشتی‌ها در خارج از کشور را ممنوع کرده‌ایم.

وی از ساخت ۲۰۰ شناور بری در داخل کشور خبر داد و تصریح کرد: در برنامه توسعه صنایع دریایی ساخت ۲۰۰ فروند کشتی باری با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون یورو هدف گذاری شده است که این امر ظرفیت کشتی سازی داخلی را تقویت می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، بیان کرد: با  تحقق این مهم، برآورد شده ۶۰ هزار شغل مستقیم و بیش از ۱۰۰ هزار اشتغال غیر مستقیم ایجاد شود.

وی ظرفیت سواحل کشور را برای تحقق اقتصاد مقاومتی مهم دانست و تأکید کرد: وجود هزاران کیلومتر ساحل در کشور و توان مهندسی و فنی کنونی، فرصتی برای رونق تولید و اقتصاد مقاومتی است.

رحمانی گفت: بوشهر می‌تواند نمونه‌ای برای حوزه توسعه صنایع دریایی باشد و آن را به استان‌های ساحلی‌ کشور معرفی کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: شرکت‌های داخلی نیز اقبال نشان داده‌اند که از داخل نیازشان را تامین کنند. به نظر می‌رسد جز موارد خاص، دیگر نیازی به شرکت‌های خارجی ندارند و عمده نیاز‌ها را می‌توانند از داخل تأمین کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار