۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲

اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل اسکله صیادی بندر بحرکان

معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران از اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل اسکله بحرکان هندیجان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۹۹۴
اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل اسکله صیادی بندر بحرکان
 
به گزارش خبرنگار مانا، دکتر نبی‌الله خون میرزایی در بازدید از طرح‌های شیلاتی هندیجان و اسکله‌های بندر بحرکان و سجافی ابراز امیدواری کرد پیمانکار اسکله بحرکان تا پایان امسال این پروژه را که می‌تواند مورد استفاده گردشگری نیز قرار گیرد به اتمام برساند.
وی در جریان بازدید از بندر هندیجان از مجتمع پرورش میگوی این منطقه ساحلی بازدید و در جلسه ستاد توسعه شیلات هندیجان شرت کرد.
رئیس سازمان شیلات ایران همچنین بر بهره گیری مناسب از ظرفیت‌های آبزی پروری با هدف ایجاد اشتغال در منطقه و کاهش فشار بر منابع و ذخایر آبزیان دریایی صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس تأکید کرد.
دکتر خون میرزایی بر برخورد جدی و قانونمند با پدیده صید غیرمجاز در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس تأکید کرد و گفت: افزایش صید ماهیان دریایی به بهای نابودی ذخایر آبزیان افتخارآمیز نیست.
یوسف اعتلایی نماینده صیادان هندیجان نیز در نشست ستاد شیلات بر اجرای تعمیر، راه‌اندازی، برق‌کشی، نصب حفاظ ایمنی و برطرف کردن نواقص اسکلۀ صیادی بندر بحرکان هندیجان که جزء پنج اسکله طویل خاورمیانه محسوب می‌شود تأکید کرد و خواستار مساعدت رئیس سازمان شیلات ایران شد.
وی همچنین بر راه‌اندازی طرح پرورش ماهی، میگو و فراهم کردن حضور صیادان در این طرح‌های اشتغال در مناطق ساحلی هندیجان تأکید کرد.
نمایندۀ صیادان هندیجان جمع‌آوری آلات ممنوعه صید، تقویت و تجهیز حراست شیلات هندیجان و ماهشهر، نظارت هرچه بیشتر شیلات استان بر موضوع خطرناک آلات لنگری، جلوگیری از صید ترال را از خواسته‌های اصلی صیادان منطقه با هدف صیانت از اشتغال در منطقه بیان کرد.
وی گفت: با توجه به اینکه هندیجان قطب صیادی استان خوزستان است و حدود ۷۰۰ فروند قایق فاقد مجوز صید و پروانه بهره برداری هستند و این خود علت بیکاری و بحران در منطقه شده و موجب رکود فعالیت صید و صیادی را فراهم کرده است.
ثبت موتور ۷۵ اسب بخار به‌صورت رسمی در قایق‌های صیادی، همکاری شیلات برای پذیرفتن شغل صیادی به‌ عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور، تجهیز اسکله سجافی به قایق بزرگ آتشخوار جهت جلوگیری از آتش‌سوزی لنج‌ها را از دیگر خواسته‌های صیادان منطقه عنوان کرد.
سالانه حدود ۱۷ هزار تن ماهی و میگوی پرورشی در آب‌های ساحلی هندیجان صید می‌شود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار