۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹

دو سکوی فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی همزمان راهی خلیج فارس شدند

پس از اتمام مراحل بارگیری و مهاربندی دو سکوی باقی‌مانده اصلی و اقماری فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی، این دو عرشه دریایی راهی آب‌های خلیج فارس شدند.
کد خبر: ۸۴۹۹۲
دو سکوی فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی همزمان راهی خلیج فارس شدند
 
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، قائم‌مقام طرح توسعه فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی اظهار داشت: سکوی اصلی ۲۳ و سکوی اقماری ۲۴B برای نصب در موقعیت مخزنی خود در میدان مشترک پارس جنوبی، بر روی شناور FLB۱۲۴ همزمان راهی آب‌های خلیج فارس شدند.
علی‌اصغر صادقی با بیان اینکه عملیات انتقال همزمان این دو سکوی گازی مقرر بود در هفته آینده انجام شود، افزود: با تلاش شبانه‌روزی تیم‌های مختلف عملیاتی در بخش کارفرما و پیمانکار پروژه، انتقال این دو ابرسازه ٢٥٠٠ تنی زودتر از موعد پیش‌بینی شده انجام شد و شناور FLB۱۲۴ حامل دو سکوی دریایی ۲۳ و ۲۴B  از یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در بوشهر حرکت کرد.
این مقام مسئول در شرکت نفت و گاز پارس افزود: عملیات اجرایی نصب این دو سکو مطابق برنامه زمان‌بندی پس از اتمام عملیات آماده‌سازی و استقرار شناور نصاب HL۵۰۰۰ در بلوک مخزنی این طرح، با اختلاف یک هفته نسبت به هم به‌زودی آغاز می‌شود.
به گفته قائم‌مقام طرح توسعه فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی، تولیدات گازی این دو سکو که در مجموع معادل نیمی از ظرفیت تولید اسمی باقی‌مانده هدف‌گذاری شده این طرح است، پس از اتمام عملیات راه‌اندازی و بهره‌برداری با تزریق به شبکه سراسری بخشی از سوخت مصرفی زمستان سال جاری را تأمین خواهد کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار