۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲

سیستم ثبت کشتی مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین راه‌اندازی شد

سیستم ثبت کشتی مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین راه‌اندازی شد
سنگاپور پروژه آزمایشی یک سیستم ثبت و تجدید ثبت کشتی مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین را راه اندازی کرد.
کد خبر: ۸۴۹۹۱
به گزارش گروه بین الملل مانا، انجمن کشتیرانی سنگاپور (SSA)، اتاق بازرگانی بین المللی (ICC) و شرکت Perlin - فعال در حوزه بلاک چین- اعلام کردند که بر روی یک سیستم ثبت و تجدید ثبت کشتی مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین متمرکز هستند.

شایان ذکراست: این سیستم که به ثبت الکترونیکی بین‌المللی کشتی‌ها (IERS) مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین موسوم است، می‌تواند در زمان صرفه‌جویی کند و همچنین هزینه‌ها و اشتباهات را کاهش دهد.

طی یک کنفرانس خبری، انجمن کشتیرانی سنگاپور، اتاق بازرگانی بین المللی و شرکت Perlin بر این مسأله تائید کردند که سیستم (IERS) به طور چشم‌گیری مرحله ثبت و تجدید ثبت کشتی که درحال حاضر دشوار و طاقت فرسا است را بهبود می‌بخشد.

در ادامه این گزارش آمده است: اداره بنادر و دریانوردی سنگاپور در حال آزمایش فرآیند ثبت کشتی و بررسی دقیق یک *رابط برنامه کاربردی باز (open Application Programming Interface) در فرآیند ثبت نام است.

با توجه به آزمایش موفقیت آمیز IERS در سنگاپور، یکی از مقامات اتاق بازرگانی بین‌المللی گفت: امیدوار به پذیرش IERS بین اعضای خود و اتاق‌های بازرگانی وابسته هستیم.

وی همچنین افزود: کمک خواهیم کرد تا این سیستم در همۀ مناقصه‌های بین‌المللی دولت ارائه داده شود.

"John Denton AO" دبیر کل اتاق بازرگانی بین المللی در این خصوص گفت: سنگاپور را به عنوان یک هاب بسیار پویای بین‌المللی برای ابداع و نوآوری مستمر در صنعت دریایی می‌شناسیم، در سایه همکاری با شرکت Perlin، هدف ما این است که سیستم IERS ساخته شده در سنگاپور به عنوان نخستین راه حل دیجیتالی مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین ثبت کشتی خود‌نمایی کند.

* یک رابط کاربردی برنامه نویسی (API) مجموعه‌ای از زیرروال‌ها (Subroutine)، تعاریف، پروتکل‌ها و ابزار‌ها به منظور ساخت یک نرم‌افزار کاربردی است. در زبان‌های برنامه نویسی، زیرروال (Subroutine) به دنباله‌ای از دستورات گفته می‌شود که در قالب یک قطعه کد واحد بسته‌بندی شده است و بنا به نیاز برنامه به آن می‌تواند از مکان‌های مختلفی در برنامه فراخوانی (Call) و مورد استفاده قرار گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار