۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
تا ماه ژانویه سال ۲۰۲۰:

بیش از ۲۶۰ کشتی کانتینری مجهز به اسکرابر خواهند شد

بیش از ۲۶۰ کشتی کانتینری مجهز به اسکرابر خواهند شد
پیش بینی می‌شود بیش از ۲۶۰ فروند کشتی کانتینری تا ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ مجهز به اسکرابر شوند.
کد خبر: ۸۴۹۸۷
به گزارش گروه بین الملل مانا، آلفالاینر نوشت: در پانزدهم ماه جاری، تعداد کشتی‌های کانتینری که به اسکرابر مجهز هستند به ۱۴۲ فروند با مجموع ظرفیت یک میلیون و ۱۴۰ هزار TEU رسید.

این گزارش ادامه داد: انتظار می‌رود در ژانویه سال ۲۰۲۰، تعداد کشتی‌های کانتینری مجهز به اسکرابر به بیش از ۲۶۰ فروند با مجموع ظرفیت بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار TEU افزایش پیدا کند. همچنین پیش‌بینی می‌شود، ظرفیت کل ناوگان مجهز به اسکرابر تا پایان سال آینده به پنج میلیون TEU خواهد رسید.

خطوط کشتیرانی که کشتی‌های مجهز به اسکرابر را مستقر می‌کنند، می‌توانند از قیمت‌های بانکرینگ ارزان‌تر بهره ببرند و همچنین سرعت خدمات‌رسانی را افزایش دهند. اما از آن طرف کشتی‌هایی که مجهز به اسکرابر نیستند مجبورخواهد بود به منظور پیروی از قانون سوخت ۲۰۲۰ آیمو به سمت سوخت با سولفور کمتر از نیم درصد که گران‌تر است، روی آورند.

در ادامه این گزارش آمده است: تا ژانویه ۲۰۲۰، اعضای ائتلاف 2M شامل کشتیرانی‌های مرسک دانمارک و MSC سوئیس بیش از ۳۵ کشتی مجهز به اسکرابر را در اختیار خواهند داشت. همچنین تمامی ۶۲ فروند کشتی مگامکس آن‌ها (۱۸ هزار الی ۲۳ هزار و ۶۰۰ TEU) تا سال ۲۰۲۱ مجهز به اسکرابر خواهند شد.

گفتنی است: خطوط کشتیرانی متعلق به ائتلاف THE، ظرفیت سرویس‌دهی‌های مستقر در شرق دور- ساحل غربی آمریکا را کاهش خواهند داد. به دنبال فرا رسیدن صادرات میوه سه خط کشتیرانی اصلی اروپایی شامل کشتیرانی‌های مرسک دانمارک، MSC سوئیس و CMA CGM فرانسه خطوط سرویس‌دهی اروپای شمالی- بندر آگادیر مراکش را دوباره راه‌اندازی خواهند کرد.

این گزارش در پایان نوشت: شرکت کشتیرانی MSC و کشتی سازی دووی کره جنوبی بر سر سفارش ساخت پنج کشتی کانتینری دیگر با ظرفیت ۲۳ هزار TEU به توافق رسیدند. قرار است این کشتی‌ها در ماه اوت سال ۲۰۲۱ تحویل داده شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار