۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴

توسعه گردشگری در جزیره لارک

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از توسعه گردشگری در جزیره لارک با توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این جزیره خبر داد.
کد خبر: ۸۴۹۷۸

توسعه گردشگری در جزیره لارک

 

رضا برومند در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: هم اکنون توسعه گردشگری در جزیره لارک به عنوان یکی از مهمترین اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در دست اقدام است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، تأکید کرد: هم اکنون شاهد راه اندازی و فعالیت خانه های بوم‌گردی در جزیره لارک جهت اسکان مسافران به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌های گردشگری منطقه هستیم.

به گفته وی تعداد ۱۸ خانه بوم‌گردی متعلق به مددجویان كمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان است كه به گردشگران داخلی و خارجی خدمات لازم را ارائه می دهند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۰ واحد خانه بوم‌گردی دیگر نیز در جزیره لارك در حال احداث است، بیان داشت: بنابراین با ایجاد این تعداد از خانه بوم‌گردی، مشکلی برای اقامات گردشگران ورودی به جزیره لارک وجود نخواهد داشت.

این مقام مسئول در استان هرمزگان تأکید کرد: در حال حاضر برای تسهیل مردم و گردشگران دو فروند شناور مسافر‌بری با مشاركت بنیاد مستضعفان و جانبازان بین جزیرۀ لارك و بندر‌عباس تردد می كنند.

برومند تأکید کرد: همچنین خط کشتیرانی در مسیر قشم- لارک از اواخر سال گذشته فعال شده است و گردشگران ورودی به جزیرۀ قشم این امکان را خواهند داشت تا با استفاده از شناور در نظرگرفته شده به جزیرۀ لارک سفر کنند.

این مقام مسئول در استان هرمزگان با بیان اینکه مدت زمان سفر دریایی بین جزایر قشم- لارک حدود پانزده دقیقه است، اظهار داشت: معمولاً سفر به جزیره لارک در قالب سفرهای یکروزه صورت می‌گیرد اما با این وجود گردشگران علاقه‌مند برای اقامت شبانه در این جزیره می توانند از خانه های بومیان این جزیره جهت اقامت بهره‌مند شوند.

به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، همچنین امکان برپایی کمپ‌های گردشگری در نقاط مختلف جزیره توسط گردشگران جهت اقامت شبانه وجود دارد.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در جزیره لارک گفت: اقدام‌هایی شامل بهسازی معابر، زیر‌سازی جادۀ اطراف جزیره و غیره برای تبدیل شدن جزیرۀ لارك به یكی از قطب‌های گردشگری استان هرمزگان صورت گرفته است.

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در ادامه به ظرفیت‌های بالای گردشگری در جزیره لارک نیز اشاره کرد و گفت: جزیرۀ لارک در گذشته به عنوان منطقۀ نمونۀ گردشگری اعلام شده بود و زیرساخت‌های اولیه و اساسی گردشگری نظیر برق‌رسانی و آبرسانی به این جزیره انجام شده و این پروژه در حال تکمیل است.

به گفته برومند، ساخت آلاچیق‌های ساحلی و ساماندهی امکانات لازم برای حضور گردشگران به لارک از جمله اقدامات صورت گرفته از سوی اداره  کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان در این جزیره بوده است.

این مقام مسئول در استان هرمزگان، یادآور شد: همچنین گردشگران می توانند از غذای محلی که توسط بومیان جزیره تهیه می شود، استفاده کنند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، خاطرنشان ساخت: تبلیغات و اطلاع رسانی جهت جذب گردشگران به جزیرۀ لارک از طریق دفاتر خدمات مسافرتی استان هرمزگان و نیز در اسکله های قشم، هرمز و شهید حقانی صورت می‌گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد: امسال شاهد استقبال چشمگیر گردشگران برای سفر به جزیره لارک از مقاصد بندرعباس و قشم باشیم.

جزیره لارك با مساحت ۴۷ كیلومتر مربع یكی از زیباترین و بكر‌ترین جزایر ایرانی خلیج فارس است كه با داشتن سواحل زیبای ماسه‌ای، كوه‌های آتش‌فشانی مخروطی، مراسم بومی رقص شمشیر و غیره در ۲۵ كیلومتری جنوب بندرعباس و ۱۶ كیلومتری قشم در تنگه هرمز قرار دارد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار