۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴
رئیس جمهور:

کشور حمله کننده به نفتکش ایرانی منتظر عواقب آن باشد

کشور حمله کننده به نفتکش ایرانی منتظر عواقب آن باشد
رئیس جمهور گفت: ما در زمینۀ امنیت کشتی‌هایمان اقداماتی را انجام دادیم و اقداماتی هم انجام خواهیم داد.
کد خبر: ۸۴۹۷۶
به گزارش مانا به نقل از ایرنا، دکتر حسن روحانی طی نشست خبری عصر امروز(دوشنبه) با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار اسپوتنیک روسیه درباره تجاوز به نفتکش ایران و امنیت کشتیرانی تصریح کرد: صبح جمعه در دریای سرخ شاهد آن بودیم که یک نفتکش ما مورد تعرض قرار گرفت. البته اول به ما اعلام کردند که دچار مشکل شده و بعد مورد حمله قرار گرفته است. سپس معلوم شد که این حمله از بیرون انجام شده و چند راکت به کشتی ما اصابت کرد. چند راکت و موشک پرتاب شد که دو راکت به نفتکش ما اصابت کرد.
وی با بیان اینکه آن نفتکش دارای دوربین بوده و تصایر حمله ثبت شده است، خاطرنشان کرد: از این تصاویر معلوم است که راکت‌ها از بیرون پرتاب شده و از چه زاویه‌ای اصابت شده است. قطعات برخی از این موشک‌ها در داخل کشتی وجود دارد و فیلم‌های آن برای ما ارسال شده و ما آن را دیده‌ایم.
 رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه کار شرورانه و غلطی در منطقه انجام شده است، ابراز داشت: آن اقدام، کار یک فرد یا یک گروه نبود. حتماً کار تروریستی بوده است. حتماً دولتی این کار را صورت داده است. ما در حال بررسی هستیم. هر کشوری که این کار را انجام داده، باید منتظر عواقب آنها باشد.
رئس جمهور درباره امنیت کشتیرانی نیز بیان کرد: برخی نفتکش‌ها در دریای سرخ و برخی در دریای عمان دچار مشکل شده‌اند. واقعیت این است که همه کشورهای منطقه و جهان این را بدانند درست کردن ناامنی در منطقه به معنای فشار علیه جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه فشار بر امنیت و اقتصاد جهانی است. باید کل مساله حل و فصل شود. ما در زمینه امنیت کشتی‌هایمان اقداماتی را انجام دادیم و اقداماتی هم انجام خواهیم داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار