۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

نفتکش سابیتی به‌زودی وارد بندرعباس می‌شود

نفتکش سابیتی به‌زودی وارد بندرعباس می‌شود
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: نفتکش سابیتی ظرف ۹ روز آینده وارد بندرعباس می‌شود.
کد خبر: ۸۴۹۷۵
به گزارش مانا، محمد راستاد با تأکید بر اینکه با اقدامات به موقع توسط دریانوردان حاضر در نفتکش سابیتی و مدیریت حادثه، از ادامه نشت نفت از کشتی و ایجاد آلودگی جلوگیری به عمل آمده است، تصریح کرد: ظرف ۹ روز آینده این نفتکش وارد بندرعباس می‌شود.
وی که در حاشیه نشست تخصصی «بررسی موضوعات راهبردی توسعه بندر چابهار» سخن می‌گفت در خصوص آخرین وضعیت نفتکش سابیتی، افزود: کشتی سابیتی با شرایط  پایدار به مسیر خود به سمت خلیج فارس ادامه می‌دهد.
راستاد اذعان کرد: به محض ورود سابیتی به بندرعباس تعمیرات مورد نیاز برای رفع خسارت وارد شده به کشتی آغاز خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه کشتی نفتکش سابیتی اکنون به محدودۀ تنگه باب المندب رسیده است، ادامه داد: این نفتکش به زودی وارد خلیج عدن می شود و از آنجا از طریق شمال اقیانوس هند به تنگۀ هرمز و سپس بندر‌عباس می‌رسد.
راستاد حجم محموله نفتکش را ١٤٠ هزار تن نفت خام اعلام کرد و گفت:  با اقدامات به موقع میزان نشت نفت به صفر رسیده و خسارتی به محموله نفتکش وارد نشده است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه علت حادثه اصابت شیء خارجی بوده است، خاطر نشان کرد: مراجع ذی صلاح در حال بررسی دلیل ایجاد حفره در بدنه کشتی هستند.
راستاد همچنین در خصوص آخرین وضعیت پرونده کشتی انگلیسی استینا امپرو که حدود یک ماه پیش توسط ایران رفع توقیف شد، گفت: پرونده حقوقی کشتی انگلیسی در دادگاه بندرعباس باز است اما هنوز رقم غرامتی که باید به ایران پرداخت کنند مشخص نشده است.
وی در پایان تصریح کرد: به زودی متخصصان و کارشناسان دریایی میزان غرامت را اعلام و نماینده کشتی در ایران موظف به پرداخت خسارت وارده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار