۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
رضوی در گفتگو با مانا:

رکورد تعمیرات شناور در "صدرا خزر" بهبود یافت

رکورد تعمیرات شناور در "صدرا خزر" بهبود یافت
مدیر مجتمع دریای خزر شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) گفت: طی شش ماهه اول سال ۹۸ باتوجه به ابعاد شناور‌ها به رکورد ۱۴ فروند شناور رسیدیم که تعمیرات آن‌ها انجام شده است.
کد خبر: ۸۴۹۶۷
امیرمحمود رضوی در گفتگو با خبرنگار مانا، با بیان اینکه شرکت "صدرا خزر" با در اختیارداشتن امکانات و زیرساخت‌های یک شرکت کشتی‌سازی در حال حاضر در خصوص تعمیرات شناور‌هایی با ابعاد حداکثری ۱۵۰ متر در ۲۵ متر با توان از آبگیری ۳۸۰۰ تُن فعالیت می‌کند، تصریح کرد: در زیر‌ساخت‌های فعلی ساخت چهار فروند شناور به طول یک‌صد متر به صورت همزمان میسر است.
وی با اعلام اینکه این یارد تعمیراتی توان تعمیر همزمان  ۲۵ فروند شناور را نیز داراست دربارۀ عملکرد سال ۱۳۹۷ کشتی سازی "صدرا خزر" اظهار کرد: در سال ۹۷ تعداد ۱۷ فروند شناور از بخش خصوصی و دولتی در شرکت صدرا تعمیر و به آب اندازی شده است.
رضوی در رابطه با عملکرد سال ۱۳۹۸ این شرکت نیز گفت: در شش ماهه اول سال ۹۸ با توجه به ابعاد شناور‌ها به رکورد ۱۴ فروند شناور رسیدیم که تعمیرات آن‌ها انجام شده که رکورد بهتری نسبت به سال قبل محسوب می‌شود.
مدیر مجتمع دریای خزر شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) با بیان اینکه در حال حاضر توان از آبگیری ۳۰ فروند شناور با ابعاد مختلف در شرکت وجود دارد که با انجام برخی اقدامات زیرساختی تا ۵۰ فروند قابل افزایش خواهد بود به انجام رایزنی‌هایی با کشور‌های حاشیه دریای خزر برای جذب نیاز تعمیراتی آن‌ها اشاره و خاطر نشان کرد: در حال رایزنی با کشور‌های همسایه حوزۀ خزر جهت تعمیرات و ساخت شناور‌های مختلف هستیم که انشاءا ... در آینده نزدیک شاهد اجرایی شدن آن خواهیم بود.
به گفته این مقام مسئول تحریم‌ها برخی محدودیت‌ها را در این حوزه ایجاد کرده همین محدودیت‌ها به فرصت برای مجموعه "صدرا خزر" بدل شده است.
رضوی یکی از این فرصت‌ها را افزایش نرخ دلار دانست که موجب تفاوت قیمت برای کارفرمایان خارجی شده و آن‌ها را به تعامل بیشتر با این شرکت راغب ساخته است.
وی یکی از آسیب‌های تحریم را در بخش ساخت دانست و در این باره گفت: در پروژه‌های ساخت با توجه به اینکه حدود ۶۰ درصد از اقلام مورد نیاز کشتی از خارج تأمین می‌شود مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد، اما در حوزۀ تعمیرات این موضوع کم رنگ‌تر است.
وی در ادامه اظهارات خود در پاسخ به این پرسش که طی ماه‌های اخیر چه اقداماتی را برای ارتقا کیفیت خدمات صورت داده اید، گفت: اولویت کشتی‌سازی "صدرا خزر" استفاده از نیرو‌های زبده و کارآمد و تجهیزات مناسب است که همین امر موجب افزایش کیفیت و کاهش زمان تعمیرات در این کارخانه شده و زمینه را برای رضایت هر چه بیشتر مالکان شناور‌ها فراهم کرده است.
مدیر مجتمع دریای خزر شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در تشریح برنامه‌های آتی این مجموعه، تصریح کرد: مردمی نمودن محصولات صدرا با حضور در پروژه‌های گردشگری از اهداف بعدی این مجموعه است.
رضوی افزود: از این پروژه‌های گردشگری می‌توان به ساخت هتل‌های دریایی، رستوران دریایی، شناور‌های مسافری، قایق‌های تفریحی و ... اشاره کرد.
وی خاطر نشان کرد: در سایر حوزه‌ها از جمله شیلات، بنادر و دریانوردی، امنیت و مبارزه با قاچاق، حمل و نقل نیز برنامه‌های مدونی تهیه شده است.
رضوی اضافه کرد: علاوه بر این برنامه ها، ساخت چهار فروند شناور فله‌بر ۷۰۰ تنی که در شورای عالی صنایع دریایی و از محل صندوق توسعه ملی جهت واگذاری به "صدرای خزر" مصوب شده که در حال مذاکره و رفع مشکلات با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هستیم.
مدیر مجتمع دریای خزر شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در پایان اظهارات خود به رابطه این شرکت با شرکت کشتیرانی دریای خزر به عنوان بزرگترین ناوگان دریایی خزر اشاره کرد و گفت: "کشتیرانی دریای خزر" از مشتریان خوب شرکت "صدرای خزر" است که به واسطه سه فاکتور هزینه، کیفیت و زمان شرکت صدرا توانسته اعتماد آن را جلب کند و تقریباً تمامی تعمیرات شناور‌های آن را در برنامه کاری خود دارد.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار