۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹

آغاز صید ماهیان استخوانی در گلستان

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گلستان گفت: صید ماهیان استخوانی در آب‌های استان گلستان با فعالت هزار و ۴۲۰ نفر صیاد در قالب ۲۱ شرکت تعاونی از تاریخ بیستم مهر ماه همزمان با آغاز صید در استان‌های گیلان و مازندران آغاز شد.
کد خبر: ۸۴۹۶۲
آغاز صید ماهیان استخوانی در گلستان
 
محسن یحیایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: صید ماهیان استخوانی در آب‌های استان گلستان با فعالت هزار و ۴۲۰ نفر صیاد در قالب ۲۱ شرکت تعاونی از تاریخ بیستم مهر ماه همزمان با آغاز صید در استان‌های گیلان و مازندران آغاز شد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان گلستان، ادامه داد: صید ماهیان استخوانی به روش صید پره در دو منطقه میانکاله و گمیشان در آب‌های استان گلستان صورت می‌گیرد.

به گفته این مقام مسئول در استان گلستان، صیادان از طلوع آفتاب به کمک ۷۴ فروند شناور تور ریز و طناب ریز و ۵۷ شناور موتوری، تور پره را داخل آب انداخته و به کمک ۶۷ تراکتور تور‌ها را به ساحل می‌کشند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان بیان داشت: ساعت پره‌کشی روزانه در تمامی شرکت‌ها از طلوع آفتاب تا ساعت ۲۱ خواهد بود، اما پره‌های مستقر در منطقه میانکاله می‌توانند تا ساعت ۲۳ اقدام به پره‌کشی کنند.

وی در ادامه گفته‌های خود در خصوص گونه‌های هدف صید ماهیان استخوانی استان گلستان، اذعان داشت: گونه‌های هدف صید در حال حاضر عمدتاً شامل گونه‌های ماهیان سفید، کفال، کپور، کلمه و سگ ماهی خواهد بود.

این مقام مسئول در استان گلستان، تأکید کرد: سال گذشته ۸۱۱ تن ماهی استخوانی از آب‌های استان صید شده بود که از این میزان ۲۲۳ تن ماهی سفید، ۵۲۹ تن ماهی کفال، ۲۱ تن ماهی کپور و ۳۸ تن سایر گونه‌ها بوده است.

یحیایی اظهار امیدواری کرد: امسال شاهد شرایط مساعد آب و هوایی جهت افزایش صید ماهیان استخوانی توسط صیادان استان گلستان در مناطق میانکاله و گمیشان باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار