۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷

تابستان امسال ۴۷ نفر در آب‌های مازندران غرق شدند/ بیش از چهار هزار نفر از غرق شدگی نجات یافتند

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران از اتمام فعالیت طرح‌های ساماندهی دریا در نوار ساحلی این استان خبر داد و گفت: تا پایان پنج مهر ماه امسال و تا زمان اتمام فعالیت طرح‌های ساماندهی دریا در طول نوار ساحلی دریای مازندران، ۴۷ نفر در آب‌های استان مازندران دچار غرق شدگی شدند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بدون تغییر مانده است.
کد خبر: ۸۴۹۵۳
تابستان امسال ۴۷ نفر در آب‌های مازندران غرق شدند/ بیش از چهار هزار نفر از غرق شدگی نجات یافتند
 
عیسی طوسی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: فعالیت طرح‌های ساماندهی دریای استان مازندران که از اوایل خرداد ماه امسال آغاز شده بود، قرار بود سی و یکم شهریور‌ماه به اتمام رسد، اما با پنج روز تمدید، در تاریخ پنجم مهر ماه به اتمام رسید.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران از اتمام فعالیت طرح‌های ساماندهی دریا در نوار ساحلی این استان خبر داد و گفت: تا پایان پنج مهر ماه امسال و تا زمان اتمام فعالیت طرح‌های ساماندهی دریا در طول نوار ساحلی دریای مازندران، ۴۷ نفر در آب‌های استان مازندران دچار غرق شدگی شدند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام قانوان پزشکی استان مازندران، از این میزان غرق شدگی سه نفر خانم و ۴۴ نفر آقا بوده اند، اذعان داشت: بیشترین غرق شدگی‌ها به ترتیب در شهرستان‌های نوشهر، بابلسر و محمود آباد به وقوع پیوسته است.

به گفتۀ مدیر‌کل امور‌اجتماعی، فرهنگی و گردشگری استان مازندران، شهرستان‌های مذکور همواره بیشترین میزان گردشگران را به خود جذب می‌کنند.

وی در ادامه گفته‌های خود به فعالیت بیش از هزار نفر ناجی غریق در نوار ساحلی مازندران طی تابستان اخیر اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس آمار‌های نهایی اعلام شده، طی تابستان امسال در مجموع بیش از چهار هزار نفر توسط  ناجیان غریق از غرق شدگی نجات یافتند.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران با اشاره به اینکه این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بدون تغییر مانده است، بیان داشت: در مجموع تابستان سال گذشته نیز در مجموع ۴۷ نفر در آب‌های دریای مازندران غرق شده بودند.

این مقام مسئول در استان مازندران، گفت: مهمترین دلیل عدم کاهش غریق‌ها در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این است که امسال شاهد ورود حجم بسیار بیشتری مسافر به استان مازندران در مقایسه با سال گذشته بودیم.

طوسی در ادامه بیان داشت: همچنین امسال از ابتدای شروع طرح‌های سامان دهی دریا شاهد وجود روز‌های توفانی بسیار بیشتری در مقایسه با تابستان سال گذشته بودیم.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، تأکید کرد: آمار‌های اخذ شده حاکی از آن است که اکثر غرق شدگی‌ها در خارج از طرح‌های ساماندهی دریای به وقوع پیویسته است.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین اکثر غرق شدگی‌ها در داخل طرح‌های ساماندهی نیز در ایام خارج از سرویس ناجیان غریق یعنی در محدودۀ زمانی هشت شب تا هشت صبح رخ داده‌اند.

وی با اشاره به حضور هزار ناجی غریق در مناطق خطرآفرین استان و ۴۰۰ نفر ناجی در طرح‌های ساماندهی دریای استان، اذعان داشت: در تابستان امسال، فعالیت ناجیان غریق هر نیم ساعت مورد نظارت کارشناسان استانداری قرار می‌گرفت تا نسبت به جاگیری ناجیان در مکان مورد نظر اطمینان کامل حاصل شود.

دبیر ستاد ساماندهی دریای استان مازندران با اشاره به اینکه تا قبل از سال ۹۲ شاهد غرق شدگی سالانه ۲۵۰ نفر در آب‌های استان مازندران بودیم، بیان داشت: با توجه‌های صورت گرفته توسط دولت هم اکنون این رقم به ۴۷ نفر در سال رسیده است که امیدواریم شاهد رسیدن این رقم به صفر باشیم.

به گفته وی، از سال ۹۲ تا کنون علاوه بر تجهیز ناجیان غریق به امکانات لازم جهت امداد و نجات از جمله جت‌ اسکی، قایق، موتور و ... هشت طرح دریا نیز بهسازی شده اند که این عوامل نیز در کاهش غرق شدگی‌ها بسیار موثر بوده است.

مدیر کل امور اجتماعی، فرهنگی و گردشگری استان مازندران با اشاره به اینکه امسال ۹۵ طرح ساماندهی دریا ویژه بانوان و آقایان در نوار ساحلی استان مازندران به گردشگران خدمات ارائه دادند بیان داشت: تمام طرح‌های ساماندهی دریا در طول نوار ساحلی استان، نوسازی و بهسازی شدند و در مقایسه با سال‌های گذشته  از وضعیت بسیار بهتری برخوردار بودند.

طوسی با اشاره به اینکه امسال هزار و ۱۵۰ نفر ناجی غریق از سوی هیئت نجات غریق استان جهت انجام خدمات امداد و نجات در نوار ساحلی استان مازندران به استانداری معرفی شدند، تأکید کرد: از این تعداد ۹۰۰ نفر به طور ثابت در سواحل و مناطق خطر‌آفرین ساحلی استقرار یافته‌اند و مابقی ناجیان نیز در مواقع شلوغی و تعطیلات مورد استفاده قرار گرفتند.

طوسی یادآور شد: ناجیان غریق جهت استقرار در مناطق حادثه خیز و طرح‌های ساماندهی دریا از سوی هیئت نجات غریق استان تعیین و معرفی می‌شوند و سپس این ناجیان تحت نظارت هلال احمر در طول چهار ماه به گردشگرانی که جهت شنا به سواحل دریای خزر وارد می‌شوند، خدمات امداد و نجات ارائه می‌دهند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار