۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفت:

آغاز عملیات عمرانی در بنادر عامری و بوالخیر بوشهر

آغاز عملیات عمرانی در بنادر عامری و بوالخیر بوشهر
عملیات لایروبی حوضچه بندر عامری بوشهر و احداث اسکله شمع و عرشه به طول ۹۰ متر در این بندر تجاری، با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شد.
کد خبر: ۸۴۹۴۸
به گزارش مانا، محمد راستاد در آئین شروع به کار عملیات احداث اسکله شمع و عرشه به طول ۹۰ متر در بندر تجاری محمد عامری بوشهر ، این پروژه را زیر ساختی بسیار مهم برای این بندر عنوان کرد.
راستاد تأکید کرد: بندر عامری در بوشهر تاکنون فاقد اسکله برای تخلیه و بارگیری بود و با احداث اسکله شمع و عرشه، به‌زودی شاهد رونق فعالیت در ابن بندر مهم بازرگانی خواهیم بود.
شایان ذکر است، در فاز اول توسعه بندر محمد عامری، ۹ متر از طول اسکله با عرشه بتنی و شمع فلزی ایجاد می شود و فندر مورد استفاده در اسکله این بندر از نوع sx ۴۰۰ و نیروی ناشی از پهلوگیری آن ۲۱ تن است.
همچنین، عملیات لایروبی حوضچه بندر محمد عامری نیز با سرمایه گذاری ۸۴ میلیارد ریال و حجم ۱۱۰ هزار متر مکعب آغاز شد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامۀ سفر خود به استان بوشهر و در مراسم آغاز احداث اسکله پهلوگیری و دایک سنگی در بندر تجاری بوالخیر، با اشاره به شروع به کار عملیات اجرایی و بهره برداری از پروژه های توسعه‌ای و زیرساختی بنادر بوشهر، ضمن راهبردی خواندن این طرح ها در ارائه هرچه بهتر خدمات بندری و دریایی، تاکید کرد: با این اقدمات و توسعه زیر ساختی ، خلا یک بندر خوب تجاری در سواحل استان بوشهر پوشش داده می شود.
وی خاطرنشان کرد: بندر بوالخیر در مواقعی به خوبی توانست از ظرفیت ایجاد شده استفاده کند و بالاترین حجم ترافیک با این امکانات محدود را در این بندر شاهد بودیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی، احداث اسکلۀ پهلوگیری در بندر بوالخیر را در راستای پاسخگویی به روند رو به رشد تقاضا در این بندر عنوان کرد و گفت: ظرفیت جدید در دست احداث در بندر بوالخیر، تقاضا برای واردات و صادرات در این بندر را پاسخ می دهد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه هر بندر در کنار طرح های زیربنایی به پسکرانه مناسب و تأسیسات روبنایی مثل انبار سرپوشیده و روباز، ساختمان های پشتیبانی  نیاز دارد، تأکید کرد: با احداث دایک حفاظتی و استحصال اراضی، فضا برای تأسیسات روبنایی فراهم می‌شود.
وی ابراز امیدواری کرد با اجرای درست و دقیق طرح توسعه در بندر بوالخیر، یک بندر استاندارد و مطابق با معیارهای بنادر تجاری در سواحل دلوار شکل بگیرد.
راستاد همچنین تأکید کرد: متناسب با روند پیشرفت پروژه ، زمینه برای تأسیسات تکمیلی در دستور کار قرار دارد .
وی درباره تجهیز بنادری مثل عامری و بوالخیر به تجهیزات ایمنی و اطفای حریق اظهار داشت: بر اساس "طرح  تحول صنایع دریایی " برای تولید ناوگان مورد نیاز بنادر کشور با استفاده از توان داخلی، ۶۰ فروند شناور آتشخوار با آبخور پایین در دست ساخت قرار دارد که برای بنادر با آبخور پایین مناسب است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار