۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶

سند توسعه گردشگری جزیره قشم تدوین می‌شود

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از تهیه سند توسعه گردشگری جزیره قشم در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۸۴۹۴۵

سند توسعه گردشگری جزیره قشم تدوین می‌شود

طاهره شهرکی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد قشم طی چهار سال گذشته، توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز در حوزه‌های گوناگون و به ویژه گردشگری جزیره را به عنوان اصلی‌ترین دستور کار خود قرار داده است.

وی با تأکید بر این نکته که توسعه زیرساخت‌ها پیش نیاز تحول در جزیره است، ادامه داد: ارتقای کیفیت در تمام خدمات، در دستور کار مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفته است و با تدوین الگوها و استانداردهای لازم و ارائه راهکارهای مناسب، سعی داریم کیفیت خدمات گردشگری را ارتقا داده و جذب گردشگر را هدفمند کنیم.

شهرکی در ادامه گفته‌های خود افزود: این مسیر تنها با ارتباط نزدیک تر با جامعه محلی، فعالین و سرمایه گذاران این حوزه امکان‌پذیر است و در دستیابی به این هدف، همکاری همه جانبه ذی‌نفعان می‌تواند نقش مهمی در تحقق اهداف سازمان منطقه آزاد قشم در راستای توسعه گردشگری جزیره ایفا کند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به بخشی از این اهداف عنوان کرد: بالفعل کردن ظرفیت‌های موجود در حوزه میراث فرهنگی نخستین هدف طراحی شده در سال جدید است.

وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه برندسازی در صنعت گردشگری جزیره نیز بر همین مبنا در حال انجام است، خاطرنشان ساخت: به این ترتیب جزیره قشم جایگاه واقعی خود را در بازار گردشگری ایران و دنیا به دست خواهد آورد.

به گفته شهرکی، جذب سرمایه گذار و اجرای طرح‌های متفاوت گردشگری، توزیع گردشگر در سطح جزیره، اجرای پروژه و برگزاری رویدادهای متنوع برای تمام طول سال، ایجاد اشتغال پایدار در دو حوزه گردشگری و صنایع‌دستی بخش‌های دیگری از این اهداف هستند که به صورت مدون برای هر کدام برنامه ریزی صورت گرفته است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، اذعان داشت: تدوین سند توسعه گردشگری و تهیه اکوسیستم گردشگری جزیره، هدف دیگری جهت دستیابی به یک نقشه راهبردی و ارائه یک نقشه راه مشخص با شاخص‌های کمی و قابل اندازه‌گیری است.

شهرکی از هوشمند‌سازی خدمات، اصلاح و بازمهندسی فرآیندها به عنوان نیاز عصر حاضر یاد کرد و اذعان داشت: تغییر سلیقه مردم در زندگی‌های دیجیتالی امروز باعث شده غالب فرآیندها به سمت داده پردازی و داده سازی و بر بستر اینترنت پیش برود و این مدیریت نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه توسعه کیفی و کمی زیرساخت های گردشگری نیز از اهداف مهم این مدیریت است که باید به نتیجه مطلوب برسد، تصریح کرد: توسعه و ترویج صنایع‌دستی هدف دیگری در راستای معرفی توانمندی های جامعه محلی و جزیره است.

شهرکی تصریح کرد: توانمندسازی در کنار قدرتمندسازی فعالان صنایع‌دستی جزیره با اختصاص برندی معتبر برای هر بخش از این صنعت، هدف نهایی ما بوده و تلاش داریم برای صنعتگران قشم جایی در بازارهای جهانی باز کنیم.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، با تأکید بر همراهی و همکاری تمامی فعالین صنعت گردشگری برای تحقق اهداف تعیین شده در سال جدید عنوان کرد: محکم‌ترین نقطه اتکای این سازمان برای جذب گردشگر، جامعۀ محلی جزیره است که با فرهنگ بالای گردشگرپذیری در واقع عامل اصلی جذب افراد برای سفر به قشم هستند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار